آفتاب

زنگ انقلاب در تاجیکستان نواخته شد

زنگ انقلاب در تاجیکستان نواخته شد

دوشنبه - ایرنا - زنگ انقلاب و آغاز جشن های دهه فجر و سالروز ورود تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به ایران اسلامی روز جمعه در مجتمع آموزشی امام جعفر صادق (ع) تاجیکستان نواخته شد.

به گزارش ایرنا، در مراسم جشن های سی و پنجمین بهار آزادی در تاجیکستان که با حضور دانش آموزان و فرهنگیان مجتمع آموزشی ایرانیان برگزار شد، زنگ نمادین انقلاب نواخته شد.

قنبری مدیر مجتمع آموزشی امام جعفر صادق (ع) در این مراسم در سخنانی با یادآوری مبارزات تاریخی امام(ره) و ملت قهرمان ایران با رژیم ستم شاهی، بیداری اسلامی ملت های منطقه، استکبار ستیزی و خودباوری و خودکفایی در عرصه علمی و اقتصادی را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد.

در این مراسم برنامه های مختلفی از جمله دکلمه و سرود اجرا شد.

در ایام دهه فجر مسابقات ورزشی و فرهنگی به مناسبت دهه فجر از قبیل فوتبال و تنیس روی میز و طناب کشی و احکام و نهج البلاغه و آشنایی با زندگینامه امام خمینی (ره) جهت دانش آموزان و همکاران فرهنگی در مجتمع آموزشی امام جعفر صادق تاجیکستان اجرا می شود.

در مجتمع آموزشی ایرانیان امام صادق (ع) تاجیکستان حدود 300 دانش آموز زیرنظر حدود 36 کادر آموزشی در سه مقطع به تحصیل مشغول هستند.

به دلیل اینکه روز شنبه در تاجیکستان تعطیل رسمی است مراسم جشن دهه فجر انقلاب اسلامی روز جمعه - 11 بهمن - برگزار شد.

آساق**1663**1545
کد N92311

وبگردی