آفتاب
در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی: باید برای کسب موفقیت‌های بیشتر امام (ره) را الگو قرار دهیم

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی: باید برای کسب موفقیت‌های بیشتر امام (ره) را الگو قرار دهیم

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری ، ایمان، عمل صالح و تهذیب و تزکیه نفس را 3 ویژگی مهم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین مروی که ظهر امروز به عنوان سخنران پیش از خطبه نماز جمعه تهران و با موضوع دستاوردها و باید‌ و نبایدهای انقلاب اسلامی سخنرانی می‌کرد، گفت: امام مجسمه‌ تمام ارزشهای انقلابی و اسلامی بود و ما برای ادامه راه در راستای استقلال و آزادی و کسب موفقیت‌های بیشتر باید امام را الگو قرار دهیم.

وی در تشریح ویژگی ایمان امام گفت: امام (ره) در گفتار و عمل به اراده تکوینی و تشریعی الهی اعتقاد و اعتماد داشت. به بشارت‌ها و وعده‌های الهی معرفی و شناخت داشت و به آنها اعتقاد و اعتماد کامل داشت و بر اساس آنها عمل کرد و این اعتقاد و اعتماد موجب این همه آثار و برکات شد.

وی با بیان این که این خصوصیت و ویژگی را در مقام معظم رهبری مشاهده می‌کنیم به ذکر نمونه‌ای در این زمینه پرداخت و گفت: در یکی دو سال قبل که دشمنان شرایط را برای ایران به لحاظ اقتصادی و جنگ روانی سخت‌تر کرده بودند و تهدیدهای گوناگونی را علیه ایران مطرح می‌کردند یکی از شخصیت‌های برجسته‌ی نظام با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کند و از ایشان می‌پرسند که آیا این وضعیت و شرایط شما را نگران نکرده است که مقام معظم رهبری در پاسخ می‌گوید ما از این وضعیت پیش آمده ازاین همه خصومت و بی‌عدالتی، ظلم و زورگویی قدرتهای استکباری که می‌خواهند مانع پیشرفت ملت ایران شوند ناراحت هستیم و باید تدبیر کنیم که این مشکلات حل شود و این بار را از دوش مردم برداریم. ولی نگران نیستم.

حجت‌الاسلام و المسلمین مروی با بیان این که این عدم نگرانی مقام معظم رهبری برگرفته از ایمان ایشان به وعده‌های الهی است گفت: امام (ره) نیز چون به وعده‌های الهی و نصرت الهی اعتقاد داشتند علی رغم فشارها هیچ گاه حادثه‌های سنگین ایشان را نشکستند و کمترین تزلزلی در اراده ایشان به وجود نیامد.در همه مقاطع و حوادث توجه ایشان فقط به خدا بود و بارها می‌فرمودند که خدا این ملت را به پیروزی رساند.

وی به ویژگی دیگر امام یعنی عمل صالح اشاره کرد و گفت: ایشان بزرگترین عمل صالح را انجام دادند آن تشکیل نظام اسلامی و پیروزی انقلاب بود. چه عمل صالحی بزرگتر از این که یک ملت مسلمان روی پای خود بایستد و دست اجانب را از کشورش و تصمیم‌گیری در مورد کشورش کوتاه کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مروی با اشاره به وابستگی کشور به بیگانگان در قبل از انقلاب و تاثیر پذیری حکومت پهلوی از آنها و همچنین وابستگی برخی از سران کشورهای اسلامی به دشمنان اسلام در حال حاضر گفت: به نام یک کشور اسلامی و خادم الحرمین دست در دست دشمنان قسم خورده اسلام یعنی صهیونیست‌ها و اسراییل می‌دهند برای از پا درآوردن یک کشور اسلامی دیگر به نام سوریه. از آنها برای به پا درآوردن این کشور اسلامی کمک می‌خواهند و از سوی دیگر ادعای خادم الحرمین بودن را نیز دارند. در حالی که عمل و روش آنها مخالف با قرآن و آموزه‌های اسلامی است.

وی با اشاره به ویژگی تهذیب و تزکیه نفس امام گفت: امام (ره) فردی خودساخته بودند و در مرتبه‌ی بالایی از تهذیب و تزکیه نفس قرار داشتند درواقع ایشان خود را تربیت و ساخته بود و اولین عامل به آموزه‌های تهذیب و تزکیه نفس بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین مروی با بیان این که امام (ره) هیچ قدمی برای ریاست خود و مطرح کردن خود برنداشت گفت: ایشان به تنها چیزی که توجه نداشت خودش و مقام و موقعیت خودشان بود.

وی با بیان این که هدف امام (ره) انجام تکلیف الهی بود گفت: ایشان به برکت این سه خصوصیت و امتیاز منشاء این همه آثار و برکات گردید.

انتهای پیام

کد N92188

وبگردی