آفتاب
رییس اتحادیه بنکداران تهران در گفتگو با ایلنا:

عرضه سبد کالایی افزایش نقدینگی در بازار را کم می کند/ برنج آلوده هندی با برنج های داخلی مخلوط نشده

عرضه سبد کالایی افزایش نقدینگی در بازار را کم می کند/ برنج آلوده هندی با برنج های داخلی مخلوط نشده

این برنج‌ها را در مبادی ورودی نیز کنترل می شوند و اگر آنها با این قوانین ما تطابق داشته باشند اجازه ورود برنج‌های هندی به داخل کشور داده می‌شود در غیر این صورت چنین اجازه‌ای داده نخواهد شد.

رییس اتحادیه بنکداران تهران گفت: عرضه سبد کالایی افزایش نقدینگی در بازار را کم می کند.

محمد آقا طاهر، رییس اتحادیه بنکداران تهران، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص توزیع سبد کالایی اظهار داشت: این موضوع باعث کاهش نقدینگی در بازار خواهد شد هر چند ممکن است در اجرا با نواقصی همراه شود اما در مجموع به نظر می رسد در شرایط کنونی اقدام درستی باشد.

وی افزود: کلیه اقلامی که برای سبد کالایی در نظر گرفته اند آماده شده و مسئله کمبود روغن سبد کالایی نیز حل شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما آیا برنج های ارائه شده در این سبد که عمدتا هندی هستند سالم است یا مشکوک به آلودگی است افزود: بعید به نظر می رسد این برنج ها آلوده باشند و با توجه به اینکه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو چند مدل از برنج‌های داخلی و خارجی را آلوده اعلام کرده بودند، آنها شناسایی شده و خرید و فروش نمی شوند برای شفافیت این موضوع تصمیم بر این شد که تیمی برای بررسی این موضوع عازم هندوستان شود و مقرر شد هندوستان از مبدأ بر برنج‌ها بازرسی و نظارت داشته باشد.

 آقا طاهر خاطر نشان کرد: همچنین این برنج‌ها را در مبادی ورودی نیز کنترل می شوند و اگر آنها با این قوانین ما تطابق داشته باشند اجازه ورود برنج‌های هندی به داخل کشور داده می‌شود در غیر این صورت چنین اجازه‌ای داده نخواهد شد.

وی در خاتمه تاکید کرد: برنج های هندی آلوده با برنج های داخلی مخلوط نشده و کیسه این نوع برنج ها مشخص شده است.

 

 

 

کد N92112

وبگردی