آفتاب
با سخنرانی سفیر ایران/

جشن های سالگردی پیروزی انقلاب اسلامی ایران درهند آغاز شد

جشن های سالگردی پیروزی انقلاب اسلامی ایران درهند آغاز شد

دهلی نو – ایرنا – جشن های سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران صبح امروز (جمعه) با نواخته شدن زنگ انقلاب درمراکز آموزشی ایرانیان در هندوستان و سخنرانی سفیر کشورمان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسمی که به همین مناسبت در مجتمع آموزشی ایرانیان در دهلی نو با حضور مسئولان نهادهای ایرانی مستقر در هند و خانواده های ایرانی مقیم برگزار شد، ˈغلامرضا انصاریˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران زنگ انقلاب را به صدا در آورد و به طور رسمی جشن های انقلاب اسلامی در هند آغاز شد.

در این مراسم سفیر کشورمان با تبریک فرارسیدن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به نقش رهبری به عنوان مهمترین شاخص و عامل در پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: برگزاری جشن های پیروزی انقلاب اسلامی نمادی برای یادآوری شاخص ها و محورهای موثر در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن است.

وی تاکید کرد: رهبری از اساسی ترین عناصر تشکیل دهنده انقلاب اسلامی بود که به عنوان رکن انقلاب نقش مهمی در شکل گیری ، پیروزی ، تثبیت و تداوم انقلاب داشته است و خواهد داشت.

انصاری با اشاره به اینکه جایگاه مهم و اساسی رهبری نکته تمایز انقلاب اسلامی ایران با دیگر حرکت ها و نهضت ها در اقصی نقاط جهان به شمار می آید، افزود: ویژگی دیگر انقلاب اسلامی ایران توجه خاص به نسل جوان بوده که این مهم باید همچنان مورد توجه مسئولان و برنامه ریزان نظام قرار گیرد.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران در شرایطی که همه قدرت های استکباری از رژیم شاه حمایت می کردند، اظهار داشت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی شاید تصور تحقق این پیروزی سخت بود اما شاهد بودیم با وجود همه سختی ها و فشارها انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) با اقتدار به پیروزی رسید.

وی با تاکید بر اهمیت تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی گفت: آنچه از پیروزی انقلاب اسلامی مهمتر بوده تثبیت و تداوم حرکت انقلاب است که نقشی اساسی ، ریشه ای ، بزرگتر و مهمتر داشته و دارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند نسل جوان مانند دانش آموزان و دانشجویان را از مهمترین عناصر تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی ایران از آغاز تاکنون دانست و افزود: با توجه به اهمیت نسل جوان ، مدارس و مراکز آموزشی نقش مهمی در توانمند سازی نیروهای انقلاب و تداوم حرکت انقلاب دارند تا با تربیت نیروهایی تازه نفس بتوانند بار سنگین ادامه حرکت انقلاب اسلامی را به دوش بکشند.

وی با بیان اینکه حیات و تداوم انقلاب اسلامی در سایه توجه به علم و دانش محقق می شود، اظهار داشت: حیات و تداوم انقلاب اسلامی به قدرتمند شدن آن است و این امر از طریق دستیابی به علم و دانش امکان پذیر خواهد بود و به همین علت مدرسه و دانشگاه و علم آموزی نقش مهمی در تداوم انقلاب اسلامی دارد.

انصاری افزود: با مجهز شدن کشور به علم و دانش در نهایت نظام قدرتمند می شود و نظام اسلامی در مقابل فشار ها و سختی ها آسیب پذیر نخواهد بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ادامه راه پایه گذاران، رهبران و بزرگان انقلاب اسلامی گفت: خون شهدا پایه گذار انقلاب اسلامی بوده و فداکاری ها و گذشت های آنان موجب تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی شده است.

وی تاکید کرد: توجه ویژه به حوزه های علم و دانش و ایمان جوانان تضمین کننده آینده ای روشن برای انقلاب اسلامی خواهد بود و تداوم پیروزی ها در سایه کوشش و تلاش محقق خواهد شد.

ˈحسین مولوی ˈ مدیر مجتمع آموزشی ایرانیان دهلی نو نیز در این مراسم با اشاره به نقش مهم و تاثیر گذار دانش آموزان در شکل گیری ، پیروزی و تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی گفت: دانش آموزان و نسل جوان در تمام مراحل پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی نقش داشته اند و وقایعی مانند 13 آبان سال 58 و شهادت هزاران دانش آموز در دوران دفاع مقدس نمایانگر حضور پررنگ این قشر در حرکت انقلاب اسلامی و تداوم آن بوده است.

وی افزود: در دهه فجر انقلاب اسلامی نیز مدارس یکی پایگاههای اصلی و مردمی ترین مراکز برای یادآواری خاطرات پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن هستند و نقش مهمی در پاسداشت و حفاظت از ارزش های انقلاب اسلامی دارند.

در ادامه این مراسم دانش آموزان مجتمع آموزشی ایرانیان در دهلی نو برنامه های متنوع فرهنگی هنری از جمله سرود و دکلمه خوانی با موضوع انقلاب اسلامی اجرا کردند.

در حاشیه این مراسم نیز کارهای هنری دانش آموزان از جمله روزنامه های دیواری و فعالیت های هنری با تصاویر و مطالبی یادآور سال های پیروزی انقلاب اسلامی و ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن به نمایش گذاشته شد.

نظیر چنین مراسمی در مراکز آموزشی ایرانیان از جمله در شهرهای بمبئی و حیدرآباد نیز برگزار شد.

آساق ** 2167 ** 275 **
کد N91827

وبگردی