آفتاب
یک فعال دانشجویی:

فقدان گفتمان دوستی در کشور سبب شادی دشمنان می‌شود

فقدان گفتمان دوستی در کشور سبب شادی دشمنان می‌شود

دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران گفت: اگر بزرگان کشور و مسئولان سیاسی و حزبی از گفتمان دوستی بهره بگیرند و این گفتمان را به سطح جامعه تسری دهند، حتما باعث مایوس شدن دشمن می‌شوند.

محمد اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)؛ اظهار کرد: ضرورت وحدت و همدلی در تمام سطوح جامعه بر همگان مشخص و اطاعت از آن اجتناب ناپذیر است و این موضوع نیازی به بحث و برهان ندارد. به همین جهت است که باید لحن و بیان احزاب و سیاستمداران کشور به سمت گفتمان دوستی برود.

وی با اشاره به نقش احزاب در ترویج گفتمان دوستی افزود: اگر احزاب سیاسی طبق اصول و مرامنامه‌ی خود در حرکت باشند، قطعا به گفتمان دوستی عمل می‌کنند. در اقع این گفتمان برگرفته از اصول نظام جمهوری اسلامی ایران است.

اسماعیلی خاطر نشان کرد:‌در این دوره زمانی از سیاستمداران می‌خواهیم که با استفاده از گفتمان دوستی بهانه‌ سوءاستفاده دشمنان و کسانی که از تفرقه افکنی داخل نظام سود می‌برند را از بین ببرند. عده‌ای از افرادی که در مدت اخیر منزوی شده‌اند و امروز می‌خواهند با ایجاد تفرقه سود جویی کنند و یا دشمنان خارجی که نزاع‌های داخلی را به نفع خود تمام می‌کنند، منتظر ایجاد اختلاف در کشور هستند.

وی ادامه داد: احزاب نباید به بهانه‌ی روشنگری اختلافات میان خودشان را بزرگ جلوه دهند. اگر اختلاف سلیقه‌ای هم وجود دارد، نباید آن را با رویکرد تخریبی بیان کرد، بلکه با گفتمان دوستی می‌شود به حل و فصل آن پرداخت.

این فعال دانشجویی همچنین گفت: نخبگان سیاسی وظیفه دارند که جلوی اختلافات را در همان سطوح خصوصی بگیرند و نگذارند نزاع‌های عقیدتی به روزنامه‌ها و دانشگاه‌ها و در کل به سطح جامعه کشیده شود.

انتهای پیام

کد N91797

وبگردی