آفتاب

افزایش تدابیر امنیتی در آستانه برگزاری انتخابات در تایلند

افزایش تدابیر امنیتی در آستانه برگزاری انتخابات در تایلند

ارتش تایلند اعلام کرد، تعداد نیروهای مستقر در بانکوک را در آستانه برگزاری انتخابات روز یکشنبه افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که دولت بانکوک اعلام کرده است در صورتی که معترضان ضد دولتی تلاش کنند تا مردم را از رای دادن بازدارند، دولت هیچ گونه اقدام خشونت‌آمیز را تحمل نخواهد کرد.

تظاهرکنندگان که اغلب از اعضای "کمیته اصلاحات دموکرات مردم" هستند، می‌گویند در قالب کمپین خود برای سرنگون کردن حکومت یینگلاک شناواترا، نخست‌وزیر تایلند تلاش خود را برای مختل کردن فرآیند انتخابات به عمل خواهند آورد.

تصمیم دولت برای برگزاری انتخابات، تنش‌ها در پایتخت را افزایش داده است.

بانکوک در حال حاضر شاهد حضور تظاهرکنندگانی است که برخی از مسیرها را بسته‌اند و بدین صورت فعالیت برخی از ادارات پایتخت تایلند مختل شده است.

"وینتای سواری"، سخنگوی ارتش تایلند به خبرگزاری رویترز گفت: علاوه بر 5000 سربازی که ما در پایتخت برای تامین امنیت مستقر کرده‌ایم، تعداد بیشتری نیرو را در محل‌هایی که تظاهرات وجود دارد، مستقر خواهیم کرد زیرا مخالفان به دنبال آن هستند تا خشونت را در زمان برگزاری انتخابات افزایش دهند.

حدود 10 هزار نیروی پلیس مسؤلیت تامین امنیت پایتخت تایلند را در زمان برگزاری انتخابات بر عهده خواهند داشت و ارتش نیز در ایام انتخابات در حالت آماده‌باش خواهد بود.

وزیر کار تایلند پیش از این اعلام وضعیت فوق‌العاده کرده و از تظاهرکنندگان خواسته است که روند برگزاری انتخابات را با اختلال مواجه نکند.

انتهای پیام

کد N91765

وبگردی