آفتاب

اخضر ابراهیمی از نیتجه مذاکرات ژنو دو اظهار ناامیدی کرد

اخضر ابراهیمی از نیتجه مذاکرات ژنو دو اظهار ناامیدی کرد

نیویورک، ایرنا - نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه ضمن ابراز ناامیدی از نتیجه مذاکرات طولانی ژنو دو با نمایندگان دولت و گروههای مخالف اظهار داشت: از نتیجه این مذاکرات مایوس شده ام.

به گزارش ایرنا فرهان حق سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت که اخضر ابراهیمی بعد از نشست طولانی امروز با نمایندگان دولت و گروههای مخالف به این نتیجه رسیده است که پیشرفت محسوسی در ادامه مذاکرات که قرار است فردا (جمعه) به پایان برسد، حاصل نخواهد شد.

سخنگوی بان کی مون همچنین در خصوص آخرین وضعیت آوارگان در شهر حمص گفت : هنوز امکان ارسال کمک های انساندوستانه سازمان ملل به مردمی که در این شهر تحت محاصره قرار گرفته اند، وجود ندارد.

وی همچنین درخصوص ارسال کمک های این نهاد بین المللی برای آوارگان فلسطینی ساکن اردوگاه یرموک در حوالی دمشق اظهار داشت بعد از حدود یک ماه تلاش سرانجام امروز مقداری از کمک های ضروری به ویژه مواد غذایی توسط امداد گران سازمان ملل در اختیار ساکنان یرموک قرار گرفت.

فرهان حق افزود : همچنین دبیرکل سازمان ملل از تشدید خشونت ها در سودان جنوبی و جمهوری آفریقای مرکزی ابراز نکرده و خواستار توقف فوری درگیریهای خونین میان مسلمانان و مسیحیان در آفریقای مرکزی شده است.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل افزود : همچنین ماموریت صلح بانان سازمان ملل در قبرس تا شش ماه دیگر تمدید شده است.

وی به ملاقات بان کی مون با مقام های آلمانی اشاره کرد و گفت : دبیرکل سازمان ملل در ملاقات با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و وزیر خارجه این کشور درباره مسایل حقوق بشر، خلع سلاح جهانی و همچنین بحران سوریه گفت وگو کرده است.

اروپام 1908
کد N91671

وبگردی