آفتاب
اخضر ابراهیمی:

طرف‌های سوری بر سر مساله تروریسم به توافقی دست نیافتند

طرف‌های سوری بر سر مساله تروریسم به توافقی دست نیافتند

مذاکرات امروز به مسائل امنیت و تروریسم اختصاص داشت.فردا-جمعه-صبح آخرین جلسه از دور نخست مذاکرات طرف‌های سوری برای حل بحران سوریه برگزار می‌شود اما بیانیه پایانی صادر نمی‌شود.

«اخضر ابرهیمی» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرد که هیئت‌های مذاکره کننده دولت و مخالفان سوری بر سر مساله تروریسم به توافقی دست نیافتند.

به گزارش ایلنا به نقل از ایلنا، ابراهیمی پس از پایان ششمین روز از مذاکرات دولت و مخالفان سوری برای حل بحران سوریه در ژنو در کنفرانسی خبری گفت که اینکه تروریسم مشکل بزرگی در سوریه است توافق دارند اما طرف‌های سوری بر سر چگونگی برخورد با تروریسم به توافقی نرسیدند.

وی افزود که مذاکرات امروز به مسائل امنیت و تروریسم اختصاص داشت.

ابراهیمی تصریح کرد که فردا-جمعه-صبح آخرین جلسه از دور نخست مذاکرات طرف‌های سوری برای حل بحران سوریه برگزار می‌شود اما بیانیه پایانی صادر نمی‌شود.

فرستاده ویژه سازمان ملل درامور سوریه در این کنفرانس خبری درباره توافق میان دولت و مخالفان سوری برای ارسال کمک‌ها به مناطق آسیب دیده سوریه و بویژه شهر «حمص» ابراز ناامیدی کرد، در عین حال گفت که کمک‌های غذایی جدیدی به اردوگاه «الیرموک» در دمشق وارد شده است.

وی در ادامه تاکید کرد که تغییری در دیدگاه و مواضع طرف‌های سوری در مذاکرات ژنو رخ نداده است.

ابراهیمی همچنین خواستار تشکیل هیئت مناسبی از مخالفان شد و از مشارکت طیف‌های مختلف مخالفان در این هیئت در آینده استقبال کرد.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در باره نقش جامعه جهانی در حل بحران سوریه نیز یادآوری کرد که وی از کشورهای اروپایی خواسته است که برخی از تحریم‌ها علیه سوریه را به منظور کاهش فشار‌ها بر مردم این کشور، لغو کنند.

ابراهیمی در ادامه ابراز امیدواری کرد که مذاکرات دور بعد که احتمالا یک هفته بعد برگزار می‌شود سازنده‌تر از دور نخست باشد و تاکید کرد که تا زمان برگزاری دور دوم با طرف‌های سوری در تماس می‌ماند.

کد N91579

وبگردی