آفتاب

شمار قربانیان حمله به ساختمان ترابری عراق به 24 تن رسید

شمار قربانیان حمله به ساختمان ترابری عراق به 24 تن رسید

تهران-ایرنا-مقامات امنیتی بغداد اعلام کردند:شمار قربانیان حمله مسلحانه و انتحاری به ساختمان وابسته به وزارت ترابری عراق به 24 تن و تعداد مجروحان حادثه نیز به 50 تن رسید.

درنخستین خبرهای منتشر شده مربوط به این حمله که امروزپنجشنبه در بغداد روی داد شمار قربانیان 18 تن اعلام شده بود.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد امنیتی عراق اعلام کرد: این حادثه در پی ورود شش شبه نظامی به این ساختمان و گروگان گیری تعدادی از افراد داخل آن رخ داد که بیشتر گروگان ها در بخش های حفاظتی مشغول بوده اند.

شبه نظامیان پس از گروگان گیری 9 نفر را داخل ساختمان به قتل رساندند.

چهار تن از بمب گذاران نیز با جلیقه های انفجاری خود را منفجر کرده اند، نفر پنجم به دلیل شلیک نیروهای امنیتی کشته شده و نفر آخر نیز کمی بعد از درگیری ها جان باخت.

برپایه این گزارش، هنوزهویت 9 تن دیگر از قربانیان این حادثه اعلام نشده است.

دراین حادثه 50 نفر نیز زخمی شده اند البته وزارت کشور عراق شمار کشته ها را تنها 8 نفر ازجمله شش بمب گذار انتحاری اعلام کرده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله به ساختمان متعلق به وزارت ترابری عراق درشمال شرقی بغداد برعهده نگرفته است اما معمولا گروه های تروریستی وابسته به القاعده درعراق عامل حملات انتحاری هستند.

مقامات امنیتی عراق گروه تروریستی موسوم به ˈداعشˈ را مسئول این حمله می دانند و اعلام کردند در روزهای آینده این گروه به حملات بیشتری در بغداد دست می زند تا توجه نیروهای امنیتی را از فشار بر شبه نظامیان آنها در شهرهای ˈالانبارˈ و ˈفلوجهˈ و ˈرمادیˈ معطوف سازد.

مترجمام**9157 ** 1064
کد N91531

وبگردی