آفتاب

محجوب: باید شناخت مسلمانان نسبت به قرآن را بیشتر کنیم

محجوب: باید شناخت مسلمانان نسبت به قرآن را بیشتر کنیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم بتوانیم کارهایی را که در راستای مفاهیم قرآنی است، بیشتر انجام دهیم و بتوانیم شناخت مسلمانان را نسبت به قرآن بیشتر کنیم و مثل سایر عرصه‌های ورزشی و فرهنگی، به موضوع قرآن نیز اهمیت ویژه‌ای بدهیم.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علیرضا محجوب در مراسم "تقدیر از حافظان قرآنی و اعضای فعال ستاد برگزاری آموزش‌های غیرحضوری قرآن کریم" که عصر امروز (پنجشنبه) در سالن همایش‌های کوثر صداوسیما برگزار شد، با تشکر از تمام قاریان و حافظان قرآن کریم اظهار کرد: شاید نام این سازمان به من برگردد ولی کار اصلی را آنهایی انجام می‌دهند که در این سازمان مربی قرآن هستند و به کارهای قرآنی اهتمام می‌ورزند و به امور قرآنی رسیدگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این ایام ماه ربیع‌الاول که ماه قرآن است، به این برمی‌گردیم که قرآن معجزه‌ای است الهی و این معجزه حافظان زیادی را در بر داشته است. در جنگ بدر که اولین و مهمترین جنگ مسلمانان بود، 40 قاری قرآن را از دست دادیم.

رئیس دارالقرآن خانه کارگر یادآور شد: ما در اینجا جمع شده‌ایم تا از حافظانی تجلیل به عمل بیاوریم که بالاترین جایگاه را در درگاه الهی دارند. از ابتدای انقلاب تا به حال این سازمان به پا بوده ولی با همکاری سازمان‌های تبلیغات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این سازمان فعالیت‌هایش بیشتر شده و به معارف قرآنی و اسلامی اهتمام بیشتری ورزیده‌ایم.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: امیدواریم بتوانیم کارهایی را که در راستای مفاهیم قرآنی است، بیشتر انجام دهیم و بتوانیم شناخت مسلمانان را نسبت به قرآن بیشتر کنیم و همچون سایر عرصه‌های ورزشی و فرهنگی که به آن اهمیت می‌دهیم، به موضوع قرآن نیز اهمیت ویژه‌ای بدهیم.

به گزارش ایسنا در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین حشمتی - معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - اظهار کرد: ما امیدواریم بتوانیم با کمک به این گونه محافل به جامعه بشری و قرآنی جهان اسلام کمک کنیم، چراکه در این گونه محافل سرتاسر عشق به اهل بیت و دوستی موج می‌زند.

وی یاد آور شد: در مطالعه آیات قرآن باید در آیاتی که مرتبط با تفسیر بهشت است، دقت بیشتری کنیم، چراکه این آیات برای اهل زمین نوشته شده و ما باید از این آیات استفاده کنیم تا بتوانیم قرآن را در سطح جامعه پرورش داده و آن را با عمل انسان‌ها عجین کنیم.

حشمتی همچنین گفت: کتاب خدا تنها به دست افراد پاک می‌رسد؛ افرادی که در ظاهر و باطن پاک هستند و این قرآن برای جهانیان حکم شفا را دارند. امیدواریم بتوانیم زندگی خود را قرآنی و بهشتی کنیم.

در ادامه این مراسم با حضور حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موالی‌زاده معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار و تعاون و رفاه اجتماعی، از 100 نفر از مسئولان طرح ملی حافظان غیرحضوری قرآن کریم تجلیل به عمل آمد.

در پایان این مراسم نیز پیام‌های آیت‌الله علوی گرگانی و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی قرائت شد و از قرآن‌آموزان و خبرنگاران برتر در فعالیت‌های قرآنی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

کد N91420

وبگردی