آفتاب

یک دقیقه سکوت، تنها دستاورد نشست ژنو2

یک دقیقه سکوت، تنها دستاورد نشست ژنو2

تهران-ایرنا- نشست ژنو2درمورد بحران سوریه که ازهفته گذشته آغاز شده و تاکنون نتیجه ای نداشته است تنها دستاورد آن اتفاق نظر امروز نمایندگان دولت دمشق و معارضان برای یک دقیقه سکوت به یاد قربانیان سوری بوده است.

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه از ژنو گزارش داد یک دقیقه سکوت نماینده های دولت دمشق و معارضان سوری به یاد ده ها هزار کشته در بحران سه ساله این کشور، نشانه نادری از اتفاق نظر و هماهنگی آنها یک هفته بعد از آغاز مذاکرات صلح است که تاکنون به هیچ نتیجه یا مصالحه ای ازسوی یکی از طرفین منجر نشده است.

نشست ژنو2 که از روزچهارشنبه گذشته (22 ژانویه/2 بهمن) در شهرˈمونتروˈ سوییس بین نمایندگانˈبشار اسدˈرییس جمهوری سوریه و معارضان برگزار شده است، تنها به لفاظی های شدید اللحن بین دو طرف انجامیده است.

ˈاخضر ابراهیمیˈ نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه روزگذشته گفت انتظار ندارد دور اول مذاکرات که باید روز جمعه پایان یابد، به نتیجه ای محسوس منجر شود اما وی امیدوار است دور دوم مذاکرات از هفته آینده با موفقیت همراه شود.

به گفته ˈاحمد الجرباˈ سرکرده معارضان سوری موسوم به شورای ملی ائتلاف سوریه ˈهادی البحراˈمسئول گروه معارضان در نشست ژنو این پیشنهاد را ارایه داده است و همه هیات ها از جمله هیات دولت سوریه و همراهان اخضر ابراهیمی از آن استقبال کرده اند.

وی گفت: همه به احترام روح شهدا به پا خاستند و این از نظر نمادین خوب بود.

این در حالی است که آسوشیتدپرسˈبثینة شعبانˈ مشاور بشار اسد، امروز در مصاحبه با این خبرگزاری پیرامون مذاکره هایˈژنو 2ˈ گفته بود: صادقانه می گویم، انتظار ندارم به دستاورد چشمگیری در ژنو برسیم.

مترجمام**9157 ** 1064
کد N91400

وبگردی