آفتاب
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان:

سخنان اوباما نشان از بی نتیجه بودن حملات پهپادهای آمریکاست

سخنان اوباما نشان از بی نتیجه بودن حملات پهپادهای آمریکاست

اسلام آباد - ایرنا - سخنگوی وزارت خارجه پاکستان ؛ سخنان اخیر ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه عملیات هواپیماهای بدون سرنشین همیشه نتایج مثبتی به همراه ندارد را اذعان بر مواضع دولت اسلام آباد درخصوص بی نتیجه و مضر بودن این حملات دانست.

به گزارش ایرنا، خانم ˈتسنیم اسلمˈ پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در اسلام آباد افزود: سخنان روز گذشته (چهارشنبه) اوباما در جلسه مشترک نمایندگان مجلس سنا و کنگره آمریکا درباره وضع قوانین محدودیت بر استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین؛ صحت مواضع دولت پاکستان درباره بی نتیجه بودن این حملات را بازتاب می دهد.

وی تاکید کرد: اسلام آباد موضوع توقف حملات پهپادهای آمریکا را بصورت دوجانبه با مقامات واشنگتن و بصورت چندجانبه در مجامع بین المللی مطرح کرد و ما از سخنان رییس جمهوری آمریکا درباره بی اثر بودن حملات پهپادها استقبال می کنیم.

تجاوز پهپادها به مناطق شمال غرب پاکستان درحالی صورت می گیرد که سازمان عفو بین الملل، گروه های حقوق بشر و گزارشگر ویژه سازمان ملل، گزارش های خود را درباره عواقب منفی حملات هواپیماهای بدون سرنشین ارائه کردند.

آمریکایی ها این حملات را به بهانه مبارزه با تروریست های مستقر در مناطق قبایلی پاکستان همچنان ادامه می دهند، اما مقام های دولتی، احزاب سیاسی و مذهبی در پاکستان این حملات را غیرقانونی و ناقض حاکمیت ملی پاکستان می دانند که نتیجه ای جز کشته شدن مردم بی دفاع این کشور ندارد و مبارزه با تروریسم از سوی آمریکایی ها ادعایی بیش نیست.

دولت پاکستان درگذشته اعلام کرده بود از سال 2004میلادی (1383 شمسی) بیش از340 حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در مناطق قبایلی این کشور ثبت شده است که در جریان این حملات، بیش از سه هزار و 500 نفر جان باخته اند.

آمارها نشان می دهد در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما، این حملات افزایش چشمگیری داشته است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در ادامه این نشست خبری افزود: دولت این کشور هیچ نگرانی نسبت به هرگونه نقش هند در افغانستان ندارد؛ افغانستان یک کشور مستقل و همکاری این کشور با سایر کشورها؛ موضوع دوجانبه بوده و مربوط به کابل می شود.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها از جمله هند درحال فعالیت به منظور کمک به توسعه و بازسازی در داخل افغانستان هستند.

ˈتسنیم اسلمˈ درباره گزارش هایی مربوط به ارزیابی مشترک هند و روسیه در خصوص امنیت در افغانستان گفت: اسلام آباد معتقد به هر روش قانونی برای رسیدن به صلح و ثبات در منطقه است اما مواضع دولت پاکستان درباره عدم استفاده از خاک افغانستان علیه منافع پاکستان نیز مشخص بوده و ما در این خصوص نگرانی های خود را به دولت افغانستان ابلاغ کرده ایم که این موضوع از طرف تمام ذی نفعان در این کشور قابل درک است.

وی از سفر رسمی سه روزه وزیر بازرگانی هند به پاکستان در روز 27 بهمن (16 فوریه) خبر داد و افزود: نمایشگاه تجاری مشترکی میان دو کشور قرار است همزمان با اولین روز از سفر وزیر بازرگانی هند در شهر ˈلاهورˈ (مرکز ایالت پنجاب در شرق این کشور) رونمایی شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی دولت اسلام آباد با استقبال از اظهارات اخیر ˈسلمان خورشیدˈ وزیر خارجه هند درباره تمایل ˈنواز شریفˈ نخست وزیر پاکستان برای داشتن روابط خوب و بهبود تعاملات با دهلی نو ؛ تاکید کرد: اسلام آباد همواره بر نیاز به ازسرگیری گفت وگوهای صلح و نشست های موثر به منظور رفع اختلافات تمامی مسائل فی مابین از جمله موضوع کشمیر، تاکید کرده است.

وی درباره وضعیت تجارت مرزی پاکستان و هند در منطقه مرزی تحت مناقشه کشمیر و گزارش هایی درباره قاچاق مواد مخدر در کیسه های شکر قهوه ای به منطقه کشمیر تحت نظارت هند گفت: تحقیقات لازم در این خصوص درحال انجام بوده و تمامی اقدامات به منظور ازسرگیری تجارت مرزی میان دو کشور انجام می شود.

آساق ** 1095**1392
کد N91373

وبگردی