آفتاب

اکرمی: پاداش حافظان قرآن در دنیا و آخرت تمام شدنی نیست

اکرمی: پاداش حافظان قرآن در دنیا و آخرت تمام شدنی نیست

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری گفت: ما اگر می‌خواهیم در جهان امروز مسوولیت‌پذیر باشیم باید به قرآن مراجعه کنیم و طبق سخن امام سجاد (ع) اگر تمام دنیا از بین برود ولی قرآن باشد انسان هرگز احساس تنهایی نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی بعدازظهر پنج‌شنبه در مراسم تقدیر از حافظان قرآنی و اعضای فعال ستاد برگزاری آموزش‌های غیرحضوری حفظ قرآن کریم که در سالن همایش‌های کوثر صداوسیما برگزار شد، اظهار کرد: اگر قرآن در عالم نقش ببندد کافران هرگز راهی از پیش نمی‌برند. خداوند مخلوقات زیادی دارد که از جمله آن مخلوقات انسان است و انسان بالاترین مخلوق خداست و خداوند می‌فرماید «لقد کرمنا بنی آدم» این آیه 70 سوره اسراء است که اگر ما بتوانیم به معنای واقعی این آیه قرآن را در سطح جامعه و جهان پیاده کنیم قطعا به برترین ویژگی‌های انسان دست پیدا می‌کنیم.

او ادامه داد: از جمله ویژگی‌های این اشرف مخلوقات که انسان باشد حفظ قرآن کریم است. باید بدانیم که قرآن کلام خداست و اگر می‌خواهیم خدا با ما سخن بگوید باید قرآن بخوانیم. اگر می‌خواهیم با خدا سخن بگوییم باید نماز بخوانیم و اگر می‌خواهیم هم ما با خدا سخن بگوییم و هم خدا با ما سخن بگوید باید نماز بخوانیم چرا که در نماز هم دعا است و هم قرآن و یکی از ویژگی‌های برتر انسان این است که حافظ کلام خدا باشد.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری یادآور شد: قرآن معجزه پیامبر است و اگر می‌خواهیم بدانیم قرآن چگونه کتابی است در زمان امام صادق (ع) از این حضرت سوال کردند که ما هر چقدر قرآن را می‌خوانیم و آن را تفسیر و ترجمه می‌کنیم بر شادابی و طراوتش افزوده می‌شود. امام فرمود دلیلش آن است که این کتاب تمام روزهای زندگی را در بر می‌گیرد یعنی روزهای حال، آینده و گذشته را.

اکرمی تصریح کرد: ما اگر می‌خواهیم با حال، آینده و گذشته در ارتباط باشیم باید زندگی خود را بر اساس قرآن پایه‌ریزی کنیم. امام رضا (ع) می‌فرمود من هر سه روز یک بار قرآن را ختم می‌کنم و در مورد آیه‌های آن فکر می‌کنم. ما اگر می‌خواهیم در جهان امروز مسوولیت‌پذیر باشیم باید به قرآن مراجعه کنیم و طبق سخن امام سجاد (ع) اگر تمام دنیا از بین برود ولی قرآن باشد انسان هرگز احساس تنهایی نمی‌کند.

وی ادامه داد: پس قرآن مجید این‌چنین ویژگی‌های برجسته‌ای دارد و اگر کسی حافظ این کتاب برجسته باشد نور علی نور است. ما اگر توفیق حفظ قرآن را پیدا کردیم باید بدانیم که باید در تداوم آن نیز تلاش کنیم و طبق سخن بزرگان بالاتر از حفظ قرآن عمل به آن است و نباید در برابر عمل به قرآن کوتاه بیاییم.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری یادآور شد: از فردا شب آغاز دهه مبارک فجر است. 35 سال از انقلاب ما می‌گذرد. اگر به گذشته نگاه کنیم می‌بینیم که 35 سال پیش قرآن در کشور ما چه جایگاهی داشت و امروز چه جایگاهی دارد. اگر بخواهیم از این 35 سال از قرآن کتابی بنویسیم یقینا یک کتاب ارزشمند می‌شود و تمامی این برکات به کمک پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

اکرمی در پایان گفت: ما باید از خدا بخواهیم که توفیق عمل به قرآن را به ما بدهد و بدانیم که حافظ قرآن چه در قیامت و چه در دنیا پاداشش تمام شدنی نیست.

در ادامه این مراسم با حضور سیدرضا اکرمی، علیرضا محجوب و طاها محجوب از 100 نفر از اساتید برجسته قرآنی تجلیل شد.

انتهای پیام

کد N91372

وبگردی