آفتاب

شمار کشته های خشونت های ماه ژانویه عراق از 900 تن گذشت

شمار کشته های خشونت های ماه ژانویه عراق از 900 تن گذشت

تهران- ایرنا - مقامات عراق اعلام کردند که شمار کشته های ماه میلادی جاری ( 11 دی تا 11 بهمن ) از 900 تن فراتر رفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، این درحالی است که بمب گذاری های روز پنجشنبه در نزدیکی بازار و یک رستوران در بغداد شش کشته برجای گذاشت.

با توجه به روند فعلی انفجارها و بمب گذاری ها در این کشور هنوز چشم اندازی برای توقف بدترین خشونت ها در عراق از سال 2008 میلادی تاکنون مشاهده نشده است. این درحالی است که جامعه جهانی نیز نسبت به افزایش خشونت ها در عراق ابراز نگرانی کرده است.

علاوه بر بمب گذاری و انفجارها در مناطق مختلف عراق توسط شبه نظامیان، نیروهای امنیتی این کشور در استان الانبار نیز همچنان با شبه نظامیان وابسته به القاعده درگیر هستند. این شبه نظامیان در شهرهایی همچون رمادی و فلوجه مستقر شده و مناطقی را تحت کنترل خود درآورده اند. دولت عراق نیز اعلام کرده که تا پاکسازی کامل این استان از انجام اقدامات لازم دست نخواهد کشید.

امریکا نیز قصد دارد روند انتقال تسلیحات به عراق را تسریع بخشد. واشنگتن قصد دارد 24 فروند بالگرد آپاچی را برای کمک به نیروی هوایی این کشور در حملات به شبه نظامیان وابسته به القاعده به عراق بفروشد.

ازسوی دیگر در خشونت های دو منطقه اطراف بغداد شش تن کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

این درحالی است که اواخر روز گذشته نیز انفجار چند خودرو در بغداد و مناطق اطراف آن 9 کشته و ده زخمی برجای گذاشت.

براساس اعلام خبرگزاری فرانسه به نقل از گزارش مقامات امنیتی و پزشکی در عراق، از ابتدای سال میلادی جاری (2014) تاکنون دست کم 909 تن در خشونت های سراسر عراق کشته شده اند. این آمار سه برابر آمار کشته ها در سال گذشته میلادی ( 2013) است.

براساس اعلام آژانس پناهندگان سازمان ملل ؛ خشونت ها و درگیری ها در استان الانبار عراق باعث شده تا بیش از 140 هزار تن از خانه های خود آواره شوند.

مترجمام**9234**1392
کد N91312

وبگردی