آفتاب

حریت: ستاره ایران با انتخاب حسن روحانی ؛ در جهان درخشید

حریت: ستاره ایران با انتخاب حسن روحانی ؛ در جهان درخشید

آنکارا - روزنامه ˈحریتˈ چاپ ترکیه پنجشنبه در مطلبی با اشاره به سفر ˈ رجب طیب اردوغانˈ به تهران نوشت: ستاره ایران پس از انتخاب ˈحسن روحانیˈ به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران در جهان درخشید.

به گزارش ایرنا، این روزنامه می نویسد: سفر ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه به تهران درحالی که ایران در تمام دنیا مطرح است معنی دار می باشد.

روزنامه حریت با اشاره به اینکه ستاره ایران پس از انتخاب ˈحسن روحانیˈ به رییس جمهوری ایران و نیز رخدادهای منطقه در جهان درخشید، نوشت: هدف آنکارا از این سفر چیدن کارت های خود با ایران در راستای تغییر مقررات بازی با ایران است.

درک دولت آنکارا از درخشش ایران در منطقه و جهان رقابت نیست بلکه درک آنکارا از این مساله ایجاد فرصتی برای حل مسایل منطقه ای است.

به نوشته حریت، عدم حضور ایران در کنفرانس ˈژنو 2ˈ نشان داد که بدون حضور ایران نه امکان آتش بس و نه امکان فراهم آمدن دوران گذار در سوریه و جود ندارد ، اگر ترکیه کشوری است که بیشترین ضرر را از جنگ سوریه دیده است، ایران کشور کلیدی درحل مساله سوریه است.

این روزنامه می نویسد: با درنظر گرفتن اینکه ترکیه 30 درصد گاز وارداتی خود را از ایران تامین می کند و حجم تجارت بین دو کشور 20 میلیارد دلار می باشد روند آینده تجارت دو کشور از دیگر سرفصل های مهم دیدار اردوغان از تهران بود.

دو کشور ایران و ترکیه صاحب تجربه تاریخی مبنی بر کنارگذاشتن مواردی که در آنها تفاهم ندارند و کارکردن بر روی موارد تفاهم با یکدیگر هستند و روابط خود را نیز بدین گونه ادامه می دهند.

خاورم**2012**230**1392
کد N91273

وبگردی