آفتاب
رییس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر:

امام(ره) نسبت به همه اقشار جامعه حتی ارتش شناختی عمیق داشت

امام(ره) نسبت به همه اقشار جامعه حتی ارتش شناختی عمیق داشت

تهران- ایرنا- رییس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر گفت: امام خمینی(ره) نسبت به همه اقشار و طبقات جامعه حتی ارتش شناخت عمیقی داشتند و ارتش را فرزند ملت می دانستند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس؛ حجت الاسلام و المسلمین سید حمید روحانی روز پنجشنبه در مسجد امام خمینی(ره) ستاد ارتش جمهوری اسلامی در باره ویژگی های امام راحل و نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: از ویژگی های امام خمینی(ره) جامعه شناسی و شناخت نسبت به ملت ایران بود.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل، راه نجات اسلام و ایران از اضمحلال را به پایین کشیدن خاندان پهلوی می دانستند.

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: امام خمینی(ره) نسبت به همه اقشار و طبقات جامعه حتی ارتش شناخت عمیقی داشتند و ارتش را فرزندان ملت می دانستند و نهضت امام در سایه روشنگری های ایشان فراگیر شد.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر تصریح کرد: خدماتی که ارتش در پیروزی انقلاب داشته باید به درستی ترسیم شود و اگر ارتش با ملت همراه نمی شد به راحتی انقلاب به پیروزی نمی رسید برای نمونه ما در مصر می بینیم که ارتش چگونه زحمات مردم مصر و خون شهدا را به هدر داد.

وی اذعان کرد: امام (ره)در جهت عظمت ارتش بسیار حساس بودند و تمام تلاش ایشان این بود که به ملت ایران و ارتش عظمت ببخشند و به ملت ایران هویت بخشیدند.

روحانی تصریح کرد: امام راحل ملت ایران را متحد کردند و از جناح بندی و تفرقه دور کردند و نتیجه اتحاد و مقاومت و مسلح شدن به سلاح ایمان پیروزی انقلاب بود.

وی گفت: امروز بزرگ ترین رسالت ما حفظ اتحاد، بصیرت و آگاهی است و باید پیرو رهبری و ولایت باشیم و به فرموده امام خمینی(ره) پشتیبان ولایت فقیه و رهبری باشید تا به شما آسیبی نرسد.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر ن خاطرنشان کرد: بزرگ ترین نعمتی که خداوند به ما عطا کرده، نعمت رهبری است که سکاندار انقلاب اسلامی است و پیروی ازولایت فقیه باعث حفظ جامعه اسلامی از گزند حوادث و توطئه ها خواهد بود.

اجتمام1**م.د**1535
کد N91252

وبگردی