آفتاب
کواکبیان در دوازدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری:

باید برای تحقق حقوق شهروندی ضمانت اجرایی قرار داد

باید برای تحقق حقوق شهروندی ضمانت اجرایی قرار داد

از مسئولان درخواست می‌کنیم که هرچه سریعتر تکلیف حصرها را روشن کنند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: برای تحقق منشور شهروندی باید ضمانت اجرایی آن پیش‌بینی شود و برای دکوری نبودن آن قوانینی را اصلاح کرد.

به گزارش ایلنا، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری پیش از ظهر امروز در دوازدهمین کنگره این حزب که در تالار آدینه برگزار شد اظهار داشت: یکی از سال‌های پرکار حزب مردم‌سالاری سال گذشته بود که حدود 30 همایش را در استان‌های مختلف برگزار کرد.

حزب مردم‌سالاری درباره حقوق شهروندی تصریح کرد: این منشور باید مراحل قانونی خود را طی کند و پس از تصویب هیأت دولت به تصویب مجلس برسد.

وی افزود: برای تحقق آن ضمانت اجرایی پیش‌بینی شود تزئینی نباشد باید قوانینی را اصلاح کنیم که قانون انتخابات، احزاب، مطبوعات،‌حریم خصوصی و تعریف جرم سیاسی از جمله آنهاست.

وی ادامه داد: اگر یک نردبان آتشنشانی باز نشود یا اینکه جاده‌ای سالم نباشد حقوق شهروندی در اینجا کجاست؟

کواکبیان به رفع حصر از زندانیان اشاره و گفت: از مسئولان درخواست می‌کنیم که هرچه سریعتر تکلیف حصرها را روشن کنند.

کواکبیان با اشاره به وضعیت احزاب کشور اظهار داشت: امیدواریم یارانه احزاب و اصلاح پیش‌نویس قانون احزاب صورت گیرد و قرار است جلساتی نیز در این راستا برگزار شود. از رئیس‌جمهور نیز می‌خواهم در خصوص خانه احزاب اقدام جدی و سریع انجام دهد تا زودتر راه‌اندازی شود، چراکه اگر می‌خواهیم توسعه سیاسی شکل بگیرد، باید خانه احزاب تقویت شود.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری درباره هدفمندی یارانه‌ها نیز خاطرنشان کرد: طرحی که غیر نقدی پرداخت می‌شود خوب است و اینکه به دهک‌های ضعیف یارانه تعلق گیرد اما شناسایی و اجرای دقیق و عادلانه این امر جای دغدغه است.

وی یادآور شد: اینگونه نباشد که اگر وضع فلاکت‌باری را که احمدی‌نژاد آورد و ایشان از عدالت اجتماعی دم می‌زد ما دیگر از آن دم نزنیم.

وی با اشاره به اظهارات برخی درباره دولت یازدهم گفت: آلترناتیو شما روش احمدی‌نژاد است و اگر اینگونه بود هم آن گزینه‌ که روی میز است شاید تا کنون اتفاق افتاده بود.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در بخش پایانی صحبت‌های خود با انتقاد از برخی تندروی‌ها در مجلس، تاکید کرد: قطعاً رهبری از ریز فعالیت‌های هسته‌ای و توافقات آگاه هستند و نقطه‌نظرات خود را اعلام می‌کنند؛ پس لازم نیست عده‌ای کاسه داغ‌تر از آش شوند و دائم سنگ‌اندازی کنند.

 

کد N91202

وبگردی