آفتاب

۱۶ زخمی در پایان انفجارهای پیاپی کراچی

۱۶ زخمی در پایان انفجارهای پیاپی کراچی

همشهری آنلاین: مقام‌های پلیس پاکستان روز پنجشنبه اعلام کردند: انفجارهای پیاپی در شهر بندری ˈکراچیˈ مرکز ایالت ˈسندˈ در جنوب این کشور، منجر به زخمی شدن ۱۶ نفر از جمله یک مسوول منطقه‌ای حزب ˈملی عوامˈ پاکستان شد.

جهان > آسیا- همشهری آنلاین:
مقام‌های پلیس پاکستان روز پنجشنبه اعلام کردند: انفجارهای پیاپی در شهر بندری ˈکراچیˈ مرکز ایالت ˈسندˈ در جنوب این کشور، منجر به زخمی شدن ۱۶ نفر از جمله یک مسوول منطقه‌ای حزب ˈملی عوامˈ پاکستان شد.

به گزارش ایرنا، مقام‌های پلیس کراچی در گفت وگو با خبرنگاران گفتند: سه انفجار (یکی پس از دیگری) حوالی منطقه ˈمحمدپورˈ در نزدیکی خیابان ˈقصبا کالونیˈ کراچی منجر به زخمی شدن 16 نفر از شهروندان پاکستانی شد. این انفجارها موجب وحشت ساکنان این منطقه گردید .

این مقام ها افزودند: گروه‌های امدادی با حضور در محل حوادث تروریستی صورت گرفته، زخمی‌ها را به بیمارستان‌های شهر کراچی منتقل کردند.

پزشکان نیز از بحرانی بودن وضعیت چندین نفر از مجروحان انفجارهای امروز کراچی خبر دادند.

ˈمحمد علیˈ مسوول منطقه حزب ملی عوام (ANP) در یکی از این انفجارها در نزدیکی اقامتگاه خود زخمی شد.

پلیس کراچی اعلام کرد: مهاجمان ناشناس در حین عملیات امداد و نجات و انتقال زخمی‌ها به بیمارستان، به سوی دو آمبولانس گروه های امدادی تیراندازی کردند که در این حادثه به هیچ فردی آسیبی وارد نشد.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته، اما مقام‌های پاکستان شبه نظامیان ˈتحریک طالبانˈ را در چنین اقداماتی مقصر می دانند.

دیروز (چهارشنبه) 92/11/09 نیز حمله به نیروهای امنیتی و انفجار انتحاری در نزدیکی مرکز نیروهای تکاور در شهر کراچی مرکز ایالت سند در جنوب پاکستان سه کشته و بیش از 11 زخمی برجای گذاشت.

ˈشاهد الله شاهدˈ سخنگوی تحریک طالبان پاکستان در گفت وگو با رسانه‌های این کشور از نقطه‌ای نامعلوم، مسوولیت حمله انتحاری دیروز در کراچی را متوجه گروه خود دانست.

کد N91198

وبگردی