آفتاب

تاکید مخالفان تایلندی بر گسترش اعتراض‌ها سه روز مانده به انتخابات

تاکید مخالفان تایلندی بر گسترش اعتراض‌ها سه روز مانده به انتخابات

مخالفان دولت تایلند اعلام کردند که اعتراضات آنها طی سه روز باقی مانده تا انتخابات پارلمانی، در سراسر کشور از جمله بانکوک برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از رادیو صدای روسیه، مخالفان دولت تایلند همچنین وعده دادند در روز برگزاری انتخابات پارلمانی در دوم فوریه، رفت و آمد در شهر بانکوک را فلج کرده و همه مسیرها را بسته و همچنین جلوی رای دادن مردم را خواهند گرفت.

در عین حال دولت تایلند وعده داده تا در روز یکشنبه آینده که انتخابات پارلمانی برگزار خواهد شد 10 هزار نیروی پلیس را برای تضمین امنیت انتخابات در بانکوک به کار خواهد گرفت.

روز سه شنبه دولت تایلند تصمیم گرفت تا انتخابات پارلمانی را در تاریخ برنامه ریزی شده یعنی دوم فوریه برگزار کند به رغم هشدار دولت نسبت به بروز خشونت بیشتر در صورت تداوم اعتراضات مخالفان و اختلافات سیاسی، آنها از طرح خود برای تحریم انتخابات خبر دادند.

یینگلاک شیناواترا، نخست‌وزیر تایلند روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: به رغم تداوم اعتراضات من معتقدم شما همچنان می‌توانید برای رای دادن ازخانه بیرون بیایید. من از هر کسی که دستاندارکار انتخابات است از جمله نیروهای امنیتی خواهان تضمین سهولت رای دادن برای مردم هستم.

نخست‌وزیر تایلند همچنین از نیروهای امنیتی خواست تا به کمیسیون انتخاباتی در انجام وظیفه‌اش برای برگزاری انتخابات دوم فوریه کمک کند.

یک کمیته متعلق به مخالفان دولت تایلند به نام کمیته "اصلاحات دموکراتیک مردمی" از تصمیم خود برای اخلال در انتخابات خبر داده است.

نخست‌وزیر تایلند همچنین از همه رای‌دهندگان واجد شرایط خواست از حق رای خود استفاده کنند.

همچنین چالرم یوبامرانگ، وزیر کار تایلند که مسئول مدیریت وضعیت اضطراری در این کشور است اعلام کرد که دولت قرار است 10 هزار نیروی پلیس را در بانکوک برای حفظ نظم در روز انتخابات مستقر کند و کسانی که به دنبال بستن حوزه‌های انتخاباتی هستند با توجه به اینکه پلیس هرگز به آنها اجازه این کار را نخواهد داد باید در برنامه‌های خود تجدیدنظر کنند.

انتهای پیام

کد N91111

وبگردی