آفتاب
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با جهانگیری:

دولت فعلی با مشکلات به جا مانده از دولت قبل روبروست

دولت فعلی با مشکلات به جا مانده از دولت قبل روبروست

مردم باید با صبر و حوصله مسائل را دنبال کنند و انتظار نداشته باشند مشکلات کشور یک شبه و به صورت معجزه‌آسا حل شود/طرح هدفمندی یارانه‌ها باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و ادامه پیدا کند که فقط به نیازمندان اختصاص یافته و کسانی که نیاز ندارند آن را دریافت نکنند.

یکی از مراجع تقلید شیعه در قم گفت: دولت فعلی با مشکلاتی که به عنوان میراث از دولت قبلی به جای مانده روبروست بنابراین باید همه کمک کنیم که این مشکلات رفع شده و امید ایجاد شده در دل مردم شکوفاتر شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور که در دفتر این مرجع تقلید در قم صورت گرفت، اظهار داشت: دولتی که روی کار آمده هم نامش و هم واقعیتش روحانی است.

وی افزود: خود این موضوع و رأیی که مردم داده‌اند نشان می‌دهد مردم به روحانیت اعتقاد دارن.د

این مرجع تقلید گفت: دولتی که روی کار آمده تاکنون کارهای خوبی را انجام داده و بر همین اساس امید را در دل مردم زنده کرده است که باید این کارها ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به برخی از مشکلات موجود در کشور خاطرنشان کرد: البته دولت فعلی با مشکلاتی که به عنوان میراث از دولت قبلی به جای مانده روبروست باید همه کمک کنیم که این مشکلات رفع شده و امید ایجاد شده در دل مردم شکوفاتر شود.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: مردم نیز باید با صبر و حوصله مسائل را دنبال کنند و انتظار نداشته باشند مشکلات کشور یک شبه و به صورت معجزه‌آسا حل شود.

وی به دیپلماسی دولت تدبیر وامید هم اشاره کرد و گفت: دولت باید در مسئله سیاست خارجی مسائل را به صورت شفافتر برای مردم بازگو کند تا مردم بدانند چه چیزی عایدشان خواهد شد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اظهارات اخیر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفت: وزیر امور خارجه آمریکا با صحبت‌های اخیرش می‌خواهد نظام جمهوری اسلامی ایران را در عرصه بین‌المللی تضعیف کند که البته موفق نخواهد شد.

وی به اصلاح طرح هدفمندی یارانه‌ها و قطع یارانه خانوارهای برخوردار کشور اشاره کرد و گفت: طرح هدفمندی یارانه‌ها باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و ادامه پیدا کند که فقط به نیازمندان اختصاص یافته و کسانی که نیاز ندارند آن را دریافت نکنند.

آیت الله مکارم شیرازی به بحث افزایش قیمت‌ها در برخی امور مانند حامل‌های انرژی اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت‌ها همانطور که دولت هم وعده داده باید با شیب ملایمی باشد تا مردم بیش از این احساس مشکل نکنند.

وی به مسائل فرهنگی کشور نیز اشاره داشت و خاطر نشان کرد: از نظر ما مسائل فرهنگی بسیار با اهمیت بوده و این رو باید تلاش شود تا برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای در این زمینه انجام گیرد.

این مرجع تقلید در پایان سخنان خود تصریح کرد: نباید نظام ارزشی کشور را تضعیف کنیم چراکه مردم به پشتوانه این ارزش‌ها پشتیبان نظام بوده و ما نباید پشتوانه نظام را از دست بدهیم.

در ابتدای این دیدار اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور طی سخنانی خاطرنشان کرد: بودجه‌های خوبی درخصوص مسائل فرهنگی به تصویب هیات دولت رسیده چرا که مسائل فرهنگی یکی از دغدغه‌های اصلی رئیس جمهوراست.

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: مرجعیت پایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و دولت تدبیر و امید افتخار می‌کند که به نظرات مراجع وعلما توجه می‌کند.

جهانگیری در خصوص افزایش قیمت‌ها نیز گفت: برنامه ما این است که قیمت‌ها را تا جایی که ممکن است، افزایش ندهیم.

کد N91097

وبگردی