آفتاب

آیت‌الله مکارم شیرازی: طلاب باید همواره به مطالعه علم بپردازند

آیت‌الله مکارم شیرازی: طلاب باید همواره به مطالعه علم بپردازند

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی گفت: طلاب نباید برای رسیدن به هدف خود از تلاش دست بکشند و همواره باید به مطالعه علم بپردازند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، این مرجع تقلید روز چهارشنبه در دیدار با طلاب آذربایجان غربی با بیان اینکه "هیچ گروه و دینی همچون اسلام به علم اهمیت نداده است"، افزود: در صدر اسلام جهل و نادانی همه نقاط را فراگرفته بود اما پیامبر(ص) با بعثت خود علم را معرفی کردند.

وی با تاکید بر اینکه "آغاز اسلام همراه با آموختن علم بود"، تصریح کرد: آفرینش بشر در پرتو علم صورت گرفت؛ چراکه علم انسان موجب شد تا فرشتگان در برابر بشر سجده کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) ادامه داد: راه بهشت از مسیر علم و راه جهنم از مسیر نادانی می‌گذرد.

مکارم شیرازی با اشاره به تاکیدات آیات و روایات درباره علم‌آموزی گفت: فرشتگان بال و پر خود را در مسیر طلابی که به محفل علم و دانش می‌روند پهن می‌کنند و این سعادت بزرگی است.

وی افزود: تمام فرشتگان و موجودات زنده آسمان ها، زمین و دریا، برای طالب علم، استغفار می‌کنند.

این مرجع تقلید، طلبگی را توفیق بزرگی دانست که خداوند به آنها اعطا کرده و باید قدر آن دانسته شود و گفت: نظم، پشتکار و خلوص نیت از مهمترین عوامل پیشرفت یک طلبه است.

وی در ادامه با اشاره به برخی مسائلی که در منطقه آذربایجان غربی وجود دارد، خطاب به طلاب این منطقه اظهار کرد: شما باید پرورش یابید تا خلاءهای منطقه خود را کامل کنید و به تبلیغ دین راستین بپردازید.

آیت‌الله مکارم شیرازی در توصیه‌ای به طلاب گفت: پنج نکته را نباید فراموش کرد؛ نماز اول وقت، یاد خدا، کمک به دیگران، عدم ارتباط با دوستان نامناسب و پرهیز شرکت در مجالس آلوده به گناه، موجب موفقیت و پیشرفت دینی می‌شود.

انتهای پیام

کد N90995

وبگردی