آفتاب

مقام آذری : دولت مسأله حضور شهروندان آذری در درگیری های سوریه را پیگیری می کند

مقام آذری : دولت مسأله حضور شهروندان آذری در درگیری های سوریه را پیگیری می کند

باکو- ایرنا- ˈ علی حسن اف ˈ مسئول شعبه امور اجتماعی و سیاسی نهاد ریاست جمهوری آذربایجان از پیگیری مسأله حضور شهروندان آذری در درگیری های سوریه از سوی مراجع ذیربط در جمهوری آذربایجان خبر داد.

این مقام رسمی جمهوری آذربایجان در گفت و گو با خبرگزاری ˈآپاˈ افزود: به موازات نهادهای امنیتی، وزارت خارجه و سفارتخانه های جمهوری آذربایجان در کشورهای خارجی این مسأله را با دقت پیگیری می کنند، زیرا برخی تشکیلات و سازمان های بین المللی نیز در روند اعزام غیر قانونی جوانان و شهروندان جمهوری آذربایجان به کانون های درگیری در نقاط مختلف جهان از جمله سوریه مشارکت دارند.

علی حسن اف با بیان این که هم اکنون جمهوری آذربایجان نیازمند افراد میهن پرست و مبارز در راه سرزمین خود است ، تاکید کرد: جمهوری آذربایجان به هیچ شکل در مناقشات و درگیری ها در سوریه شرکت نمی کند و قصد آن را هم ندارد. در این صورت چرا شهروندان ما به شرکت کنندگان و قربانیان این گونه مناقشات تبدیل شوند؟ به همین دلیل، دولت آذربایجان سعی در جلوگیری از بروز چنین مواردی را دارد.

وی در عین حال افزود: این یک واقعیت است که برخی شهروندان تحت تأثیر نیروهای داخلی و خارجی بصورت انفرادی به این نیروها می پیوندند و جلوگیری از همه این موارد امر دشواری است. با این حال، دولت برای جلوگیری از این وضعیت به تلاش های خود با استفاده از همه ابزارهای ممکن ادامه می دهد.

واکنش مقام های دولتی آذربایجان به مساله حضور شهروندان این کشور در درگیری های سوریه پس از آن صورت می گیرد که طی ماههای اخیر، اخبار کشته شدن تعدادی از اتباع این کشور در ترکیب گروههای تکفیری در سوریه در رسانه های این کشور بازتاب وسیعی داشته است.

خاورم*1206*1515
کد N90843

وبگردی