آفتاب

هلاکت 2 انتحاری لبنانی در سوریه / بازداشت 3 تروریست سوری در لبنان

هلاکت 2 انتحاری لبنانی در سوریه / بازداشت 3 تروریست سوری در لبنان

بیروت – ایرنا – یک عنصر انتحاری لبنانی روز گذشته در سوریه به هلاکت رسید و در همین حال سه تکفیری تروریست سوری که از گذرگاه های غیرقانونی وارد لبنان شده بودند در دام نیروهای امنیتی این کشورگرفتار شدند.

منابع آگاه لبنانی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا در بیروت گفتند که «یوسف مدحت الصغیر» عنصر انتحاری از اهالی منطقه «الضنیه» در شمال لبنان و عضو یکی از گروهک های تروریستی تکفیری زیر مجموعه «القاعده» روز گذشته در سوریه به هلاکت رسیده است.

الصغیر از هفت ماه پیش تاکنون با گروهک تروریستی تکفیری«جبهه النصره» در سوریه همکاری می کرده و روز گذشته در یک عملیات انتحاری علیه ارتش سوریه خود را منفجر کرد و به هلاکت رسید.

به گفته این منابع، گروهک های تکفیری تروریستی شب گذشته خانواده الصغیر را از هلاکت این عنصر، مطلع ساخته اند.



** هلاکت یک فوتبالیست تکفیری لنبانی در سوریه

از سوی دیگر گزارش ها حاکی است که «احمد دیاب» فوتبالیست باشگاه «الاخاء الاهلی» لبنان که متولد شهر طرابلس در شمال این کشور است، چندی پیش این تیم را ترک کرده و به گروهک تکفیری ترورستی جبهه النصره در سوریه پیوسته است.

او که برای خود لقب «ابوبکر الریاض» را انتخاب کرده سه روز پیش در جریان یک عملیات انتحاری علیه یک مرکز ارتش سوریه در نزدیکی حلب به هلاکت رسیده است.



** بازداشت 3 تروریست سوری در لبنان

برخی گزارش ها همچنین حکایت دارند که صبح امروز پنجشنبه یک تیم سه نفره سوری عضو گروه تکفیری تروریستی جبهه النصره که از طریق شهر یبرود و از مرزهای شمال شرقی لبنان قصد ورود به این کشور را داشتند، در دام نیروهای امنیتی لبنان گرفتار شدند.

این سه تروریست تکفیری سوری «مصطفی محمد سفرجی»، «زیاد خیرالله ملحم» و «بسام أحمد حمشو» نام دارند.

براساس این گزارش یک گشتی نیروهای امنیت داخلی لبنان این سه سوری را در منطقه زحله و در یک جاده بین المللی در حالیکه قصد داشتند خود را به شهر عرسال برسانند، بازداشت کردند و بازجویی از آنها ادامه دارد.

تلفن های همراه بدست آمده از آنها نشان داده که همواره با عناصری از گروهک تکفیری تروریستی جبهه النصره در شهر یبرود سوریه در تماس بوده اند.

جبهه النصره هفته گذشته با صدور بیانیه ای تهدید کرده بود که تمامی مکان های شیعه نشین در لبنان، بویژه ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار خواهد داد و از اهل تسنن این کشور هم خواسته است از مناطق شیعه نشین که نیروهای حزب الله در آن حضور دارند، فاصله بگیرند.

خاورم**2024 ** 1324
کد N90807

وبگردی