آفتاب
جهانگیری درجمع خبرنگاران:

گزارش ویژه‌خواری‌ها را به رئیس جمهور ارائه دادیم

گزارش ویژه‌خواری‌ها را به رئیس جمهور ارائه دادیم

از آنجایی که شهر قم مرکز تشیع و فرهنگ اسلام است لازم دیدیم در ماه‌های نخستین دولت تدبیر و امید دیداری با مراجع تقلید و علمای بزرگ این شهر داشته باشیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: گزارش‌هایی از ویژه خواری‌های صورت گرفته را به رئیس جمهور ارائه داده‌ایم که این گزارش‌ها چند مصادق بارز را مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم اسحاق جهانگیری صبح امروز در حاشیه دیدار با آیت الله صافی گلپایگانی در جمع خبرنگاران با اشاره به عزم دولت در مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار داشت: گزارش‌هایی از ویژه خواری‌های صورت گرفته را به رئیس جمهور ارائه داده‌ایم که این گزارش‌ها چند مصادق بارز را مورد بررسی قرار داده است.

وی افزود: ما در این دوره اصرار داریم که برای سلامت دستگاه‌های اداری، یک نظارت در درون ‌قوه مجریه طراحی کنیم تا پیشگیری انجام شود.

جهانگیری ادامه داد: برای اینکه این پیشگیری انجام شود، ما باید یک سیستم دولت هوشمند ایجاد کنیم و تمام کارهایی را که با تسهیل آنها گلوگاه‌های فساد از بین می‌رود، شناسایی کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: یکی از این مصادیق مربوط به بدهکاران بانکی است که در حال حاضر یک نفر از آنها به دلیل اینکه حجم بزرگی از پول‌های دولت یعنی بیش از دو میلیارد یورو یا بیش از هشت هزار میلیارد تومان پول دولت در حسابش است، دستگیر شده و در اختیار قوه قضائیه است.

وی گفت: با هماهنگی که بین قوه قضائیه و قوه مجریه شکل گرفته، امیدوار هستم که به عنوان یک مورد مهم در این زمینه کار شود.

معاون اول رئیس جمهور در خصوص علت سفر به قم نیز گفت: از آنجایی که شهر قم مرکز تشیع و فرهنگ اسلام است لازم دیدیم در ماه‌های نخستین دولت تدبیر و امید دیداری با مراجع تقلید و علمای بزرگ این شهر داشته باشیم.

کد N90806

وبگردی