آفتاب

تذکرهای نمایندگان درباره صندوق توسعه ملی نظم مجلس را برهم زد

تذکرهای نمایندگان درباره صندوق توسعه ملی نظم مجلس را برهم زد

تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی هنگام بررسی یکی از بندهای بخش درآمدی لایحه بودجه سال 93 کل کشور درمورد صندوق توسعه ملی نظم جلسه را برای دقایقی بر هم زدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز (پنج شنبه) مجلس شورای اسلامی به بررسی بند ب تبصره 2 بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1393 کل کشور پرداختند.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس دراین بند که مربوط به سهم صندوق توسعه ملی بود، پیشنهاد کاهش 7 درصدی سهم این صندوق از درآمدهای نفتی مطرح کرد که موافقان و مخالفان دراین راستا نظرات خود را بیان کردند.

هنگامی که غلامرضا مصباحی مقدم رییس کمیسیون تلفیق مجلس خواست به جای غلامرضا کاتب سخنگوی این کمیسیون توضیحاتی را در مخالفت با این پیشنهاد مطرح کند، برخی از نمایندگان از جای برخواستند و با فریاد «دو- دو» مانع صحبت کردن مصباحی مقدم شدند.

این نمایندگان با فریاد خواهان بیان تذکر بودند و تاکید داشتند که رییس کمیسیون تلفیق نباید به جای سخنگوی این کمیسیون سخن بگوید دراین هنگام علی لاریجانی با عصبانیت خطاب به نمایندگان گفت: خواهش می کنم نظم جلسه را به هم نزنید،رای گیری زوری نیست.

وی افزود:شما با فضا سازی می خواهید نظرخود را تحمیل کنید، چرا این طور رفتار می کنید؟بفرمایید بنشنید!

رییس مجلس خطاب به رضا عبداللهی نماینده ماهنشان که ادوار گذشته مجلس ریاست کمیسیون تلفیق را برعهده داشت، گفت: بحث مهمی در حال مطرح شدن است ازاین رفتار شما درباره این موضوع تعجب می کنم!اجازه دهید بندهای مختلف بررسی شود.

رضا عبداللهی عضو کمیسیون تلفیق روز گذشته نیز در تذکری اظهارداشت که بررسی لایحه بودجه سال 93 باید از دستور مجلس خارج شود، زیرا برای گزارش نهایی کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه دراین کمیسیون رای گیری نشده است.

نمایندگان صبح امروز در دومین روز از رسیدگی به لایحه بودجه 93 دریک نوبت جزییات بندهای درآمدی این لایحه را بررسی می کنند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز گذشته در دو نوبت صبح و بعدازظهر به بررسی کلیات لایحه بودجه سال آتی پرداختند و آن را تصویب کردند، سپس مجلس رسیدگی به بندهای درآمدی لایحه بودجه را آغاز کرد و دو بند از این بخش را که مربوط به وزارت نفت و شرکت های دولتی تابعه آن است به تصویب رساند.

همچنین نمایندگان رسیدگی به بند مربوط به نحوه تخصیص وجوه حاصل از درآمدهای نفتی را آغاز کردند که به دلیل اتمام جلسه علنی ادامه رسیدگی به آن به جلسه صبح امروز مجلس موکول شد.

سیام**9173**9121**1336
کد N90586

وبگردی