آفتاب
مصباحی مقدم در مخالفت با کاهش سهم صندوق توسعه ملی:

راه کمک به مناطق محروم اولویت دادن به سرمایه‌گذاری است

راه کمک به مناطق محروم اولویت دادن به سرمایه‌گذاری است

هم اکنون منابع صندوق توسعه ملی 60 میلیارد دلار است که اگر این روش را پیاده می‌کردیم 20 میلیارد دلار هم در صندوق باقی نمی‌ماند.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: راه کمک به مناطق محروم این است که سرمایه‌گذاری در مناطق محروم را اولویت دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا غلامرضا مصباحی مقدم در مخالفت با پیشنهاد کمیسیون اقتصادی درخصوص کاهش سهم صندوق توسعه ملی در لایحه بودجه93، امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: خدارا شاهد می‌گیرم که من براساس اهوا و امیال صحبت نمی‌کنم اما باید بگویم که ما اگرچه چیزهایی را یاد گرفتیم اما یک چیزهایی را نیز فراموش کردیم، آنچه یاد گرفتیم کمک به محرومان و آنچه فراموش کرده‌ایم سرمایه‌گذاری و کمک به مناطق محروم است.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود افزود: راه کمک به مناطق محروم این است که سرمایه‌گذاری در مناطق محروم را اولویت دهیم اما نه از طریق کاهش سهم صندوق توسعه ملی.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون منابع صندوق توسعه ملی 60 میلیارد دلار است که اگر این روش را پیاده می‌کردیم 20 میلیارد دلار هم در صندوق باقی نمی‌ماند.

مصباحی مقدم با بیان اینکه من در دوره مجلس 7 و8 نیز راجع به استفاده از حساب صندوق ذخیره ارزی چند بار واکنش نشان دادم، تصریح کرد: من در گذشته نیز بارها اعلام کرده‌ام که نتیجه‌ای که از این برداشت‌ها از حساب ذخایر ارزی حاصل می‌شود به نفع مناطق محروم نخواهد بود و آقایان اعتنایی نکردند و نتیجه این شد که تورم بالا رفت.

وی در ادامه افزود: علت بالا رفتن تورم در واقع این بود که چون منابع را به طرح‌های دولتی داده‌اند و مردم و سرمایه‌گذاران خصوصی از آن استفاده‌ای نکردند، در نتیجه مناطق محروم، محروم باقی ماندند و مناطق برخوردار، برخوردارتر شدند. لذا از نمایندگان خواهش می کنم که به این پیشنهاد رأی ندهید.

کد N90582

وبگردی