آفتاب

ملاقات پادشاه اردن با معاون وزیر خارجه آمریکا

ملاقات پادشاه اردن با معاون وزیر خارجه آمریکا

تهران – ایرنا – خبرگزاری قطر روز پنج شنبه در گزارشی از امان از دیدار و گفت وگوی ملک عبدالله دوم پادشاه اردن با معاون وزیر خارجه آمریکا خبر داد.

بر اساس این گزارش پادشاه اردن در دیدار عصر چهارشنبه با ˈویلیام برنزˈ درباره تحولات منطقه ای به ویژه صلح میان اعراب و اسراییل با میهمان خود گفت وگو کرد.

این گزارش حاکی است که آنان به طور خاص مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین، بیت المقدس و موضوع آوارگان فلسطینی و بازگشت آنان به سرزمین های اشغالی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

این گزارش همچنین از سفر ماه آینده پادشاه اردن به آمریکا برای دیدار و گفت وگو با باراک اوباما رییس جمهوری آن کشور در واشنگتن خبر داد و افزود: ملک عبدالله دوم در دیدار در 14 فوریه (25 بهمن ماه) با اوباما، مناسبات دوجانبه دو کشور و تحولات خاورمیانه به ویژه تحولات سوریه و فلسطین را بررسی خواهند کرد.

این گزارش به نقل از بیانیه ای که امروز پنج شنبه از دفتر پادشاهی اردن در این خصوص صادر شد آورده است که ملک عبدالله در این سفر همچنین با دیگر مقامات ارشد امریکایی، نماینگان جامعه یهودیان و جامعه مسلمان مقیم آمریکا نیز دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

این بیانیه مقصد بعدی پادشاه را کشور مکزیک اعلام کرد.

مترجمام**1378**1515
کد N90566

وبگردی