آفتاب

دستور بازداشت برای ۲۰ خبرنگار شبکه الجزیره

دستور بازداشت برای ۲۰ خبرنگار شبکه الجزیره

تسنیم نوشت:

دادستانی کل مصر روز چهارشنبه طی حکمی، پرونده ۲۰ روزنامه نگار و خبرنگار شبکه الجزیره قطر در قاهره که ۱۶ نفر از آنها مصری هستند را به دادگاه جنایی ارجاع داد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری "الوطن نیوز"، دادستانی کل مصر روز چهارشنبه طی حکمی، پرونده 20 روزنامه نگار و خبرنگار شبکه الجزیره قطر در قاهره که 16 نفر از آنها مصری هستند را به دادگاه جنایی ارجاع داد.
دادستانی مصر همچنین 16 خبرنگار مصری فعال در این شبکه قطری را به همکاری با "گروه تروریستی و خسارت به وحدت ملی و صلح اجتماعی"متهم کرد.
دادستانی مصر در بیانیه خود اعلام کرد که نیروهای امنیتی تنها هشت نفر از آنها را بازداشت کردند و تعقیب و گریز بقیه افراد ادامه دارد.
این خبرنگاران برای شبکه تلویزیونی الجزیره به زبان انگلیسی کار می کردند و چهار خبرنگار خارجی در بین متهمان نیز دیده می شوند.
دادستانی مصر اعلام کرد که این افراد به نشر اخبار دروغین که به اتحاد کشور ضربه وارد می کند، اقدام کرده اند.
در پی عزل مرسی رابطه قطر به عنوان کشور حامی اخوان المسلمین با دولت موقت مصر به ریاست عدلی منصور به شدت دچار تنش شده است و از این روی مقامات مصری بر جلوگیری از فعالیت این رسانه در مصر تاکید دارند. پوشش خبری الجزیره در خصوص تظهرات حامیان اخوان المسلمین در مراسم ماه ژانویه در میدان التحریر یکی از این اقدامات حمایتی این شبکه قطری بوده است.

5252

کد N90559

وبگردی