آفتاب

مراسم معارفه رئیس عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش برگزار شد

مراسم معارفه رئیس عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش برگزار شد

مراسم معارفه رئیس جدید اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (پنجشنبه) برگزار شد.

مراسم معارفه رئیس جدید اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (پنجشنبه) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ابتدای این مراسم که در مسجد امام خمینی(ره) ستاد ارتش برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت: بررسی تحلیلی تاریخ معاصر ایران از جهات بسیاری قابل اهمیت است.

وی ادامه داد: چگونگی حضور و سلطه دشمنان، ظهور جریان‌های فکری و سیاسی از ابتدا فشارهای زیادی را به کشورمان وارد کرد اما با وجود تمام این مسائل، ایران به عنوان کشوری مؤثر و قدرتمند شناخته شده و امروزه انقلاب اسلامی یکی از تحولات قرن بیستم به شمار می‌رود که بسیاری از تحلیلگران هنوز نتوانسته‌اند ابعاد آن را به خوبی تبیین و تشریح کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه "انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای بسیاری داشته است"، تصریح کرد: امام راحل دین، قرآن، سبک زندگی اسلامی، جایگاه زن، امر به معروف و نهی از منکر و حتی مراسم حج را به خوبی در کشورمان احیا کرد.

آل‌هاشم، تحول در سینما و تلویزیون، ‌روزنامه‌ها، گسترش فرهنگ عاشورا و معنویت را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: نقش ارتش جمهوری اسلامی ایران، نقشی ستودنی و بسیار تأثیرگذار است. ارتش در سرعت بخشیدن به انقلاب نقش بسیار ارزشمندی ایفا کرد. بدنه ارتش قبل از انقلاب نیز بدنه بسیار سالمی بود و همیشه اعلامیه‌های امام خمینی(ره) در آن پخش می‌شد.

وی با اشاره به بیعت کارکنان نیروی هوایی ارتش در روز 19 بهمن 57 یعنی سه روز پیش از پیروزی انقلاب، خاطرنشان کرد: آن حرکت زیبا طاغوت را ناامید کرد و آنها وفاداری خود را به نظام و امام راحل ثابت کردند و نشان دادند شایستگی اعتماد امام(ره) را داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم حجت‌الاسلام محمدباقر روشن‌دل به عنوان رییس جدید اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش و حجت‌الاسلام فقیه نیز به عنوان رئیس عقیدتی سیاسی ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران معرفی شدند. پیشتر، حجت‌الاسلام محمدباقر روشن‌دل ریاست عقیدتی سیاسی ستاد ارتش را بر عهده داشت.

در این مراسم، امیر سرتیپ دادرس معاون هماهنگ‌کننده و امیر سرتیپ محمودی معاون اجرایی ارتش به همراه جمعی دیگر از فرماندهان عالی‌رتبه ارتش حضور داشتند.

انتهای پیام

کد N90548

وبگردی