آفتاب

بررسی نتایج ویرانگر جنگ و راههای پیشگیری آن در شورای امنیت

بررسی نتایج ویرانگر جنگ و راههای پیشگیری آن در شورای امنیت

نیویورک، ایرنا - شورای امنیت سازمان ملل در نشست امروز خود به بررسی نتایج وایرنگر وقوع جنگ در نقاط مختلف جهان و راههای پیشگیری از آن را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش ایرنا، روز چهارشنبه به وقت محلی و به پیشنهاد ˈزید ابن رعادˈ نماینده دائم اردن در سازمان ملل متحد که ریاست دوره ای شورای امنیت در ماه جاری میلادی را برعهده دارد، اعضای این شورا در نشستی راههای پیشگیری از جنگ و برقراری صلح پایدار در جهان را مورد بحث قرار دادند.

جفری فلتمن معاون سیاسی دبیر کل سازمان ملل در این نشست با اشاره به نمونه های بارزی از جنگ های داخلی در قرن اخیر گفت : جهان امروز بیش از آن که شاهد جنگ میان ملت ها ی مختلف باشد شاهد درگیری درون ملت ها است و ستیزه جویی برادران و هموطنان ساکن در این کشور ها است.

فلتمن یاد آور شد که سازمان ملل با گذشت 70 سال از عمر خود به راهبرد هایی برای جلوگیری و مهار کردن جنگ های خانمان برانداز دست یافته است.

معاون سیاسی بان کی مون افزود که خاتمه درگیری ها لزوما به معنی بر قراری صلح نیست و تا زمانی که دلائل بروز این درگیری ها بدرستی شناخته نشوند، امیدی به برقراری صلح دائمی در جهان نیست .

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از درگیریهای داخلی انگیزه های مذهبی وجود دارند، گفت : سازمان ملل باید بسترهای آموزشی مناسب برای

پیشگیری از این گونه جنگ های داخلی در نقاط مختلف جهان ایجاد کند.

نماینده دائم استرالیا با اشاره به این که یکی از دلایل پیدایش سازمان ملل جنگ دوم جهانی بوده ، اظهار داشت متاسفانه بعداز 69 سال از تشکیل این نهاد بین المللی جهان هنوز شاهد درگیریهای خانمان برانداز در نقاط مختلف جهان می باشد.

سفیر لوکزامبورگ هم دراین رابطه گفت : کنار گذاشتن سلاح به الزاما به معنای پایان جنگ نیست و مرحله بعد از ترک مخاصمه دشوارترین و پیچیده ترین مرحله برای رسیدن به صلح دائمی است.

اروپام 2253 **1908
کد N90414

وبگردی