آفتاب
اختصاصی/در سومین نشست مشترک دولت و مجلس؛

پیشنهاد لاریجانی برای عضویت رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در کمیته تصمیم گیری مذاکرات هسته ای

پیشنهاد لاریجانی برای عضویت رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در کمیته تصمیم گیری مذاکرات هسته ای

تهران - ایرنا - نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: رییس مجلس در نشست مشترک دولت و مجلس، پیشنهاد داد رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عضو کمیته برنامه ریزی و تصمیم گیری برای مذاکرات هسته ای باشد.

منصور حقیقت پور چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: دکتر لاریجانی در نشست مشترک دولت و مجلس که امشب برگزار شد، از رییس جمهوری درخواست کرد تدبیری اندیشیده شود تا رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همانند سنوات قبل در کمیته برنامه ریزی و تصمیم گیری مذاکرات هسته ای عضویت داشته باشد.

نایب رییس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای لاریجانی با اشاره به توافق ژنو این درخواست را مطرح کرد و گفت که این حق نمایندگان مجلس است و آنها دلسوزانه نگران این موضوع هستند.

نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای لاریجانی در عین حال گفت که نمایندگان نباید نگرانی زیادی در مورد مسائل هسته ای داشته باشند و این نگرانی ها را با شدت به جامعه منتقل نکنند چرا که این مسائل در قالب و چارچوب خاصی پیش می رود.

حقیقت پور گفت: رییس مجلس همچنین درخواست کرد افراد اختلاف سلایق خود را در چارچوب و ادبیاتی مودبانه مطرح کنند چرا که اختلاف سلایق موجب پیشرفت می شود.

نایب رییس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نشست مشترک مجلس و دولت را بسیار مفید و خوب ارزیابی کرد و خواستار تداوم این نشست های شد.

وی تصریح کرد: رییس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود بر بعد نظارتی مجلس تاکید داشت و اقدامات مجلس را در راستای اجرایی کردن این وظیفه نظارتی دانست و بیان کرد که نگرانی های نمایندگان دلسوزانه بوده و همگی در راستای انجام وظایف نمایندگی است.



*** بروجردی خواستار حضور بیشتر مجلس در تصمیم گیری های هسته ای شد

حقیقت پور در ادامه گفت و گوی اختصاصی خود با خبرنگار سیاسی ایرنا تصریح کرد: رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در این نشست خواستار حضور بیشتر مجلس در تصمیم گیری های هسته ای و نیز قرار گرفتن بیشتر نمایندگان مجلس در جریان مذاکرات شد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: آقای بروجردی در این نشست بیان کرد که باید گام های استوار و حساب شده ای را در مذاکرات با طرف غربی برداریم و مجموعه نظام در جریان مذاکرات هسته ای باشند.



*** ظریف: صفی از مقامات دنیا خواهان سفر به ایران هستند

نماینده اردبیل در مجلس در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره اظهارات وزیر امور خارجه در این نشست نیز اظهار داشت: دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در سخنانی در نشست مشترک مجلس و دولت گفت که ما جرات داشتیم و متن اصلی توافق ژنو را منتشر کردیم اما کاخ سفید متن جعلی را با عنوان Fact Sheet منتشر کرد که این نشان دهنده پیروزی ملت ایران است.

حقیقت پور با بیان اینکه وزیر امور خارجه درباره مذاکرات ژنو توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: آقای ظریف همچنین درباره وضعیت فعلی سیاست خارجی کشور توضیح داد و گفت که صفی از مقامات دنیا خواهان سفر به جمهوری اسلامی ایران و ارتباط با ما هستند.

نایب رییس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آقای ظریف همچنین تاکید کرد که ما در تمام امور خود، آرمان ها، اقتدار و عزت و استقلال نظام را در نظر می گیریم و شما نمایندگان مطمئن باشید که ما با اقتدار در چارچوب معاهده ان.پی.تی پیش می رویم.

نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر امور خارجه همچنین گفت که روابط خود را با سایر کشورها بر اساس سیاست های کلی نظام ترسیم می کنیم تا در عرصه سیاست خارجی گام های استوارتر و بهتری برداریم.

سیام 1572
کد N90357

وبگردی