آفتاب
عضو هیئت رسمی سوریه:

سوریه مخالف دخالت خارجی است/از هر طرحی استقبال می کنیم

سوریه مخالف دخالت خارجی است/از هر طرحی استقبال می کنیم

یکی از اعضای هیئت رسمی سوریه که در مذاکرات ژنو حضور دارد ضمن تاکید بر مخالفت دمشق با دخالت خارجی از سرباز زدن هیئت مخالفان از طرحهایی که ارائه می شود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، لونه الشبل تاکید کرد: هیئت رسمی سوریه از هر طرحی که در جریان گفتگوها مطرح شود استقبال می کند اما در مقابل هیئت مخالفان هیچ طرحی ارائه نداده است.

وی افزود: هیئت رسمی سوریه منتظر نمانده که اخضر الابراهیمی طرحی ارائه کند بلکه بارها طرحهایی مطرح کرده است اما هیئت مخالفان با هر طرحی مخالفت کرده است.

لونه الشبل بیان کرد: جلسه فردا درباره بررسی راههای توقف خشونت و تروریسم است. مخالفان به طور گزینشی به بیانیه ژنو یک می نگرند اما هیئت رسمی سوریه خواستار اجرای بندهای ژنو از اول تا آخر به ترتیب هستند و این نگرش گزینشی درست نیست.

وی درباره مداخلات رابرت فورد سفیر سابق آمریکا در سوریه و نشستهای وی با مخالفان گفت: سوریه دخالت خارجی در امور داخلی خود را نمی پذیرد. فورد به عنوان یک عنصر نامطلوب از سوریه اخراج شده است پس چگونه به خود اجازه پیام دادن برای ملت سوریه می دهد.

الشبل افزود: هیئت رسمی سوریه با کارشناسان داخلی به ژنو آمده است و امانتدار خون شهدا و توصیه های مادران شهید است و نیازی به کمک کارشناسان خارج از سوریه را ندارد اما هیئت مخالفان به کارشناسان خارجی متوسل شده است و هنگامی که داخل سالن محل نشست می شود فقط هیئت رسمی سوریه و الابراهیمی را در مقابل خود می بیند.

وی گفت: بحث امور انسانی ربطی به نشست ژنو ندارد. حوادث حمص مشابه بسیاری از مناطق دیگر سوریه است. دولت سوریه بارها آمادگی خود را برای خارج کردن زنان و کودکان از حمص اعلام کرده است.

الشبل درباره ادعاهای آمریکا مبنی بر اینکه به گروههای میانه رو کمک تسلیحاتی می کند تاکید کرد: همه می دانند که افراد مسلح میانه رو در سوریه وجود ندارند و این دروغ بزرگی است هدف از این اقدامات تخریب بیانیه ژنو یک و شکست راهکار سیاسی است.

وی افزود: هیئت رسمی دولت سوریه از الابراهیمی و سازمان ملل خواسته است که به آمریکا و کشورهایی که در بحران سوریه دخالت می کنند فشار وارد کنند زیرا ویران کننده تلاشهای مثبت است.

الشبل درباره موضع روسیه نیز بیان کرد: روسیه به حقوق بشر، حاکمیت کشورها و منشورهای بین المللی احترام می گذارد. روسیه بر گفتگوی سوری-سوری تاکید دارد.

کد N90305

وبگردی