آفتاب
امیرعبداللهیان در دیدار وزیر سوری:

ثبات در سوریه و عدم دخالت خارجی در این کشور از اصول ما است/ فقط از راه حل سیاسی حمایت می کنیم

ثبات در سوریه و عدم دخالت خارجی در این کشور از اصول ما است/ فقط از راه حل سیاسی حمایت می کنیم

معاون عربی و آفریقا وزارت امورخارجه گفت: وحدت ملی و ثبات در سوریه و عدم دخالت خارجی در این کشور همواره از اصول ثابت جمهوری اسلامی ایران بوده است وایران از راه حل سیاسی همواره حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر،خانم کنده شماط وزیر کار و اموراجتماعی سوریه که در راس هیاتی به جمهوری اسلامی ایران سفرده کرده است ،با حسین امیرعبداللهیان  معاون عربی و آفریقا وزارت امورخارجه ملاقات کرد.

دراین دیدار دوطرف در خصوص تحولات سوریه و راههای کمک رسانی به مردم این کشور که در اثر تحریم ها و دخالت های خارجی تحت فشار می باشد تبادل نظر نمودند.

در این دیدار وزیر کار سوریه ضمن تقدیر از جمهوری اسلامی ایران در ارسال کمک های انسان دوستانه به مردم سوریه افزود : ملت و دولت سوریه همواره قدردان کمکهای جمهوری اسلامی ایران به مردم سوریه می باشند، وی افزود مردم سوریه در کنار دولت و ارتش این کشور آماده پاسخگویی به توطئه های دشمنان می باشند و پیروزی های اخیر میدانی در سوریه نیز مرهون ایستادگی و مقاومت پیروزمندانه نیروهای مردمی و دفاع ملی در مقابل گروه های تروریستی بی مسئولیت می باشد.

دراین دیدار امیرعبداللهیان نیز ضمن تشریح مواضع کشورمان در خصوص تحولات منطقه تاکید نمود امنیت ، وحدت ملی و ثبات در سوریه و عدم دخالت خارجی در این کشور همواره از اصول ثابت جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی افزود ما همواه از راه حل سیاسی و انجام گفتگوهای سوری -  سوری و عدم دخالت خارجی در امور داخلی این کشور و سایر کشورهای منطقه حمایت  و نسبت به احترام به نظرات و انتخاب مردم سوریه برای برون رفت از بحران موجود تاکید می نماییم.

وزیر کار و امور اجتماعی سوریه به دعوت وزیر تعاون، کار و اموراجتماعی در راس هیاتی به ایران سفر کرده است ، طی حضور خود در تهران علاوه بر ملاقات باوزیر تعاون، کار و امور اجتماعی روز گذشته با دکتر علی لاریجانی رئیس محترم مجلس شورای اسلامی  و چند تن از مسئولان دیگر نیز دیدار نمود.

کد N90300

وبگردی