آفتاب

عراق تصویر سرکرده داعش را منتشر کرد

عراق تصویر سرکرده داعش را منتشر کرد

تهران – ایرنا - وزارت کشور عراق روز چهارشنبه تصویر ˈابوبکر البغدادیˈ سرکرده یک گروه مرتبط با القاعده موسوم به داعش را که در عراق و سوریه فعالیت دارد، منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، این تصویر که برای نخستین بار در نوع خود از طرف یک منبع رسمی منتشر شد، تصویری بی سابقه از فردی را ارائه داد که یک گروه شبه نظامی مسوول کشتار شمار زیادی اتباع عراقی را هدایت می کند.

وب سایت وزارت کشور عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای اطلاعاتی عکس جدید ابوبکر البغدادی و سه نامه دست نویس را به دست آورده اند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای امنیتی از مردم می خواهند هر گونه اطلاعاتی را که به بازداشت این جنایتکار کمک می کند، در اختیار قرار دهند.

گروه تحت نفوذ البغدادی موسوم به داعش مسوول حملاتی در سراسر عراق در ماه های اخیر شناخته شده است. این گروه همچنین با نیروهای دولتی در استان الانبار در غرب عراق درگیر جنگ است.

گروه داعش در سوریه نیز با نیروهای دولتی و همچنین گروه های شورشی در حال نبرد است.

داعش که پیش از این به دولت اسلامی عراق معروف بود، آوریل 2013 تشکیل شد، زمانی که البغدادی درصدد برآمد گروهش را با گروه تروریستی ˈجبهه النصرهˈ ادغام کند. جبهه النصره در آن سال این ائتلاف را رد کرد و به بیعت مستقیم با ˈایمن الظواهریˈ سرکرده القاعده وعده داد.

از آن زمان به بعد، این دو گروه به طور جداگانه فعالیت داشته اند.

مترجمام**9109 **1547
کد N90267

وبگردی