آفتاب

رئیس جمهوری سابق اوکراین تغییرات در قانون اساسی را خواستار شد

رئیس جمهوری سابق اوکراین تغییرات در قانون اساسی را خواستار شد

تهران - ایرنا - رئیس جمهوری سابق اوکراین گفت :لازم است قانون اساسی این کشور مورد بازبینی قرار بگیرد چون ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری اوکراین فراتر از اختیاراتش عمل کرده است.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس از کی یف، ˈلئونید کراوچوکˈ رئیس جمهوری سابق اوکراین درجلسه روز چهارشنبه پارلمان این کشور هشدار داد که این کشور در آستانه وقوع یک جنگ داخلی قرار دارد.

اعتراض ها در اوکراین از زمان امتناع ویکتور یانوکوویچ برای امضای توافق نامه تجارت آزاد با اتحادیه اروپا آغاز شد و این درحالی است که این اعتر اض ها در چند روز اخیر به اوج خود رسید که نگرانی های مقامات غربی را به همراهد داشته است.

رئیس جمهوری سابق اوکراین خاطرنشان کرد: اعتراض ها در اوکراین به شورش و طغیان تبدیل شده است.

پیشنهاد می کنم که کمیسیونی تشکیل شود تا روند اعمال اصلاحات در قانون اساسی این کشور آغاز شود.

پایگاه خبری اینترفاکس نیز گزارش داد که ˈالمار بروکˈ رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا روز چهارشنبه بر این مسئله تاکید کرد که تمامی معترضانی که در اعتراض های اخیر در اوکراین زندانی شده اند باید بدون هیچ قید و شرطی آزاد شوند.

این قانونگذار اتحادیه اروپا در کنفرانسی خبری خاطر نشان کرد که بحث های در جریان در مورد پیشنهاد عفو معترضان زندانی اعتراض های اخیر در اوکراین مطرح است. وی خاطر نشان کرد که دستگیری ها به معنای نقض حقوق بشر است.

وی گفت که این مهم است که دولت اوکراین و مخالفان به توافق برسند تا به بحران سیاسی در این کشور پایان دهند.

این قانونوگذار ریاست هیاتی از اتحادیه اروپا را برعهده داشته که از 28 تا 30 ژانویه در اوکراین حضور داشته اند.

مترجمام**9234**1547
کد N90142

وبگردی