آفتاب
نوری المالکی:

حمایت از القاعده در سوریه مساوی تقویت آن در عراق است/احتمال حمله قریب الوقوع به فلوجه

حمایت از القاعده در سوریه مساوی تقویت آن در عراق است/احتمال حمله قریب الوقوع به فلوجه

نخست وزیر عراق ضمن انتقاد از حمایت از ارسال سلاح برای گروههای مسلح سوری آن را مترداف تقویت تروریستها در کشورش توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النهرین، نوری المالکی ضمن انتقاد از کشورهایی که گروههای مسلح در سوریه را حمایت می کنند خطاب به آنها گفت: شما در واقع با ارسال سلاح برای تروریستها در سوریه از تروریسم و القاعده در عراق به شکل دیگری حمایت می کنید. سلاح از سوریه به سوی عراق سرازیر شده است.

وی افزود: عراق باید حامی ما  و هر طرف دیگری که در برابر تروریسم و القاعده ایستاده است باشد و از نظر سیاسی، رسانه ای و تسلیحاتی حمایت کنند و هر آنچه برای مبارزه با این سازمان جنایتکار لازم است فراهم آورد.

المالکی گفت: آنچه در سوریه رخ داد تروریست را در عراق احیا کرد و این موضوعی است که از نو باید مورد بررسی جدی قرار گیرد زیرا تروریسم به مکان خاصی محدود نخواهد شد. ارسال سلاح برای تروریستها و گروههای افراطی در سوریه به مفهوم حمایت از آنها در عراق است.

وی افزود: اوضاع در الانبار و برخی مناطق آن به ویژه فلوجه و منطقه الکرمه بحرانی تر شده است و ما باید اقدامات سریع انجام دهیم این سبب می شود که به صراحت بگوییم زمان زیادی باقی نمانده است که در فلوجه دخالت کنیم و اوضاع آن را سر و سامان بخشیم.

المالکی بیان کرد: ادامه وضع کنونی و اعلام دولت موسوم به اسلامی در فلوجه و اخراج ساکنان شریف آن و اهانت به مردم ما را به این نتیجه رسانده است که به فکر نجات ساکنان فلوجه باشیم زیرا کرامت آنها کرامت ما و عشایر آنها عشایر ما و حرمت آنها حرمت ما محسوب می شود و وظیفه ایجاب می کند که از یاری آنها شانه خالی نکنیم و علیه قاتلان در کنار آنها باشیم.

وی افزود: موضوع دیگر این است که تسلط آنها بر فلوجه و الکرمه سبب استفاده از این مناطق ضد و علیه کربلا، نجف، بغداد، صلاح الدین و نینوی خواهد شد. حضور آنها سبب بی ثباتی و برهم خوردن وحدت ملی خواهد شد.

نخست  وزیر عراق بیان کرد: این دو عامل یعنی حمایت از ساکنان فلوجه و دیگری ممانعت از استفاده از فلوجه به عنوان سکویی علیه وحدت ملی و اهدافی در استانهای مختلف سبب می شود که ما اقدامات کوبنده و سریعی به اجرا درآوریم.

وی افزود: پس از اینکه به خانه های مردم وارد شدند و آنها از خانه های خود بیرون کردند موضوع پیچیده شده است و من از عشایر اطراف فلوجه و کسانی که این شهر را ترک کرده اند می خواهم که در کنار ارتش و پلیس قرار بگیرند تا تروریستها را از این شهر بیرون کنیم.

کد N90118

وبگردی