آفتاب
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نخست وزیر ترکیه:| 140938

دوستی کنونی میان ایران و ترکیه بی‌نظیر است

دوستی کنونی میان ایران و ترکیه بی‌نظیر است

باید از فرصت‌ها و موقعیتهای موجود، بهره برداری صحیح به عمل آورد/ جدیت باعث استحکام بیشتر و پیشرفت سریع‌تر مناسبات خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار نخست وزیر ترکیه، «برادری، محبت و دوستی» کنونی دو کشور را در قرنهای اخیر، بی‌نظیر خواندند و تأکید کردند: ظرفیتهای گسترده دو طرف، زمینه مساعدی برای گسترش و تعمیق هرچه بیشتر روابط است.

به گزارش ایلنا، حضرت آیت الله خامنه‌ای، جدیت تهران و آنکارا را در اجرایی شدن توافقهای سفر آقای اردوغان، ضروری برشمردند و افزودند: این جدیت باعث استحکام بیشتر و پیشرفت سریع‌تر مناسبات خواهد شد.

ایشان، گرایش‌ها و پیوندهای قلبی دو ملت را خاطرنشان کردند و افزودند: باید از فرصت‌ها و موقعیتهای موجود، بهره برداری صحیح به عمل آورد.

آقای رجب طیب اردوغان نیز در این دیدار با ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور و مردم ترکیه گفت: ایران را خانه دوم خود می‌دانیم.

نخست وزیر ترکیه دیدارهای امروز با آقای روحانی و دیگر مسئولان ایران را بسیار مفید ارزیابی کرد و با اشاره به امضای چندین یادداشت تفاهم گفت: امیدواریم روابط دو کشور با پیشرفت و گسترش روزافزون، به الگویی برای منطقه و جهان تبدیل شود.

آقای اردوغان، امضای سند شورای عالی همکاری ایران و ترکیه را بسیار مهم دانست و گفت: با نشستهای مستمر و متقابل، روابط را به حدی گسترش می‌دهیم که گویی وزیران دو کشور در یک کابینه مشترک به مذاکره و همکاری مشغولند.

کد N90080

وبگردی