آفتاب

وقتی خبر و سوژه در پزشکی قانونی زیاد می شود

وقتی خبر و سوژه در پزشکی قانونی زیاد می شود

تهران - ایرنا - رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه سایت این سازمان می تواند از پربیننده ترین سایت ها باشد، افزود: در پزشکی قانونی خبر و سوژه بسیار زیاد است به نحویکه می توان هر روز به یک خبر و گزارش پرداخت و با پیش رو قرار دادن این شیوه و نیز توجه به موضوعات مورد علاقه مردم جایگاه پزشکی قانونی را هرچه بیشتر در کشور ارتقا داد.

به گزارش ایرنا از سازمان پزشکی قانونی کشور، «احمد شجاعی» روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی روابط عمومی که با حضور مسوولان روابط عمومی استان ها در اداره کل فناوری اطلاعات قوه قضاییه برگزار شد، افزود: امروزه آنچه کشورها را قوی می کند خبر و اطلاع رسانی است زیرا در بسیاری موارد جمعیت های کوچک با استفاده از ابزار اطلاع رسانی اقتدار قابل توجهی به دست آورده اند.

وی با تأکید بر لزوم ارائه درست اخبار و هنر انتشار یک خبر، ادامه داد: چگونگی ارائه یک خبر، انتخاب عنوان برای آن و پروراندن خبر اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا در جهان امروز پشتوانه بسیاری از برنامه های اقتصادی نیز مباحث خبری و اطلاع رسانی است.

شجاعی با اشاره به اهمیت فعالیت های خبری در سازمان پزشکی قانونی و لزوم توجه به امر اطلاع رسانی، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم در بین سازمان ها مطرح باشیم و مشکلات خود را نیز بیان کنیم همچنین به جایگاه مطلوب و مورد نظر خود در سطح کشور برسیم، باید ارتباطات خود را هرچه بیشتر تقویت کنیم.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به برنامه پنجم توسعه ادامه داد: یکی از ابزارها برای عملی کردن تکالیفی که در برنامه پنجم توسعه در بحث پیشگیری از مرگ های غیرطبیعی و آسیب های اجتماعی در برنامه پنجم توسعه قضایی بر عهده سازمان نهاده شده است، استفاده از ابزار اطلاع رسانی و خبر است.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور ادامه داد: پزشکی قانونی، منبع اطلاعاتی بسیار قوی است و منابع آماری غنی در اختیار دارد اما متأسفانه در سازمان کمتر از این آمارها استفاده می کنیم و دیگران برای انعکاس اخبارشان آمارهای پزشکی قانونی را محور قرار می دهند.

وی با اشاره به اینکه سایت سازمان می تواند از پربیننده ترین سایت ها باشد، گفت: در پزشکی قانونی خبر و سوژه بسیار زیاد است به نحوی که می توان هر روز به یک خبر و گزارش پرداخت و با پیش رو قرار دادن این شیوه و نیزتوجه به موضوعات مورد علاقه مردم جایگاه پزشکی قانونی را هرچه بیشتر در کشور ارتقا داد.

شجاعی با مثبت ارزیابی کردن جلسات آموزشی اظهار داشت: برنامه های آموزشی و کارگاه های توجیهی باید به صورت مستمر و مداوم برگزار شود تا ضمن به روز نگهداشتن اطلاعات و آگاهی های همکاران زمینه انجام کار بهتر نیز فراهم گردد. به بیانی دیگر می توان دوره های آموزشی را حتی به صورت غیر حضور نیز برگزار کرد تا بین دوره ها فاصله ایجاد نشود.

به گفته وی همکاران بخش روابط عمومی می توانند سازمان و فعالیت های آن را از حالت ناشناخته فعلی خارج کرده و آن را به سازمانی مطرح که عموم مردم و مسوولان به وظایف آن آشنا هستند، تبدیل کنند.

در ادامه این مراسم، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی گفت: با تصویب چارت جدید سازمان و اجرای آن در استان ها، شرایط نیروی انسانی در روابط عمومی بهتر خواهد شد و امید است زمینه ای فراهم شود که افراد ثابتی در بخش روابط عمومی به کار گرفته شوند زیرا همین امر به پیشبرد بهتر امور کمک می کند.

«حامد نائیجی» با قدردانی از حمایت های رییس سازمان پزشکی قانونی کشور از فعالیت های روابط عمومی این سازمان گفت: بی گمان نواقصی در کار روابط عمومی وجود دارد که تلاش می کنیم با توسعه برنامه های آموزشی و ارائه آموزش های مداوم به همکاران نواقص موجود را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه روابط عمومی باید در حد بضاعت و امکانات خود بهترین عملکرد را داشته باشد، ادامه داد: روابط عمومی باید مشتری مدارانه حرکت کند و ضمن توجه به سیاست های سازمان، نسبت به معرفی هرچه بهتر خدمات آن و توسعه ارتباطات با رسانه ها و سازمان های دیگر اقدام کند.

اجتمام(1) ** 7029 ** 1071
کد N89974

وبگردی