آفتاب
با مصوبه مجلس؛

14.5 درصد ارزش نفت خام تولیدی از پرداخت مالیات و سود سهام معاف شد

14.5 درصد ارزش نفت خام تولیدی از پرداخت مالیات و سود سهام معاف شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شرکت ملی نفت ایران اجازه دادند معادل 14.5 درصد از ارزش نفت خام تولیدی را به عنوان سهم آن شرکت، از پرداخت مالیات و تقسیم سود سهام دولت معاف کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی نوبت عصر روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی نمایندگان پس از تصویب کلیات لایحه بودجه سال 1393 وارد بررسی جزئیات این لایحه شدند.

بر این اساس در بررسی تبصره ای از لایحه بودجه در بخش درآمدی مقرر کردند که در راستای اعمال حق مالکیت و حاکمیت بر منابع نفت و گاز کشور و به منظور تعیین رابطه مالی و نحوه تسویه حساب بین دولت (خزانه‌داری کل کشور) و شرکت ملی نفت ایران، معادل 14.5 درصد از ارزش نفت (نفت خام و میعانات گازی) تولیدی، موضوع اجزای دو و سه این بند به عنوان سهم آن شرکت بابت کلیه مصارف سرمایه‌ای و هزینه‌ای شرکت یاد شده از جمله بازپرداخت بدهی و تعهدات، شامل (تعهدات سرمایه‌ای و بیع متقابل) و هزینه‌های صادرات با احتساب هزینه‌های حمل و بیمه (سیف) تعیین شود، که از پرداخت مالیات و تقسیم سود سهام دولت معاف شود.

به گزارش مهر، از آنجا که معاف از پرداخت مالیات و تقسیم سود سهام دولت خلاف برنامه پنجم بوده و احتیاج به دو سوم آراء دارد این تبصره با 156 رأی موافق، 17 رأی مخالف و 15 رأی ممتنع از 204 نماینده حاضر در صحن علنی تصویب شد.

کد N89880

وبگردی