آفتاب
سناتور فاین استاین:

روسیه کمکی به اسنودن نکرده است

روسیه کمکی به اسنودن نکرده است

رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا اعلام کرد که سندی برای اثبات اینکه ادوارد اسنودن با کمک روسیه اقدام به افشای اسناد محرمانه کرده وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدای روسیه، سناتور "دایان فاین استاین" رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا، با اعلام این مطلب گفت: من اطلاعی از اینکه اسنودن تحت تاثیر روسیه بوده باشد ندارم. موردی که حکایت از این تاثیر داشته باشد مشاهده نکرده ام.

سناتور فاین استاین که با شبکه تلویزیونی ام اس ا بی سی گفتگو می کرد در ادامه افزود: معتقدم پرسش هایی در این رابطه وجود دارد که باید به آنها پاسخ داده شود. فکر نمی کنم این اتفاقی باشد که در روسیه و تحت تاثیر سرویس اطلاعاتی این کشور به نتیجه رسیده باشد.

این در حالی است که در تاریخ 19 ژانویه سناتور "مایک رگرس" اعلام کرده بود که ادوارد اسنودن عامل روسیه بوده و با کمک مسکو اقدام به افشای اسناد محرمانه کرده است.

اداوارد اسنودن کارمند سابق سازمان سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا بود که با سفر به هنگ کنگ اقدام به افشای اسناد محرمانه در خصوص جاسوسی آمریکا از شهروندان این کشور، و سایر کشورهای جهان کرد.

اسنودن بعد از تلاش سرویس های اطلاعاتی آمریکا برای بازداشت وی به روسیه رفت و بعد از کش و قوس های فراون توانست برای یک سال اجازه اقامت در این کشور را بگیرد.

جدیدترین افشاگری اسنودن در مورد جاسوسی آمریکا، روز یکشنبه هفته جاری از سوی روزنامه گاردین منتشر شد.

کد N89822

وبگردی