آفتاب

طالبان پاکستان از پیشنهاد نواز شریف بمنظور از سرگیری مذاکرات صلح استقبال کرد

طالبان پاکستان از پیشنهاد نواز شریف بمنظور از سرگیری مذاکرات صلح استقبال کرد

اسلام آباد - ایرنا - گروه طالبان پاکستان از پیشنهاد ˈنواز شریفˈ نخست وزیر این کشور بمنظور ازسرگیری مذاکرات صلح ؛ استقبال و اعلام کرد: طالبان نیز در صورت مشاهده عملکرد موثر دولت اسلام آباد در راستای رسیدن به صلح واقعی مبادرت به اجرای آتش بس می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبر روز چهارشنبه منابع خبری ؛ بیانیه گروه غیرقانونی طالبان تنها ساعتی پس از سخنرانی امروز نخست وزیر پاکستان در نشست علنی نمایندگان مجالس سنا و ملی این کشور عنوان شد.

براساس این گزارش؛ ˈ شاهد الله شاهد ˈ سخنگوی تحریک طالبان پاکستان در گفت وگو با رسانه های این کشور از مکان نامعلومی گفت: ما از اقدام دولت پاکستان برای تشکیل کمیته صلح استقبال کرده و نسبت به اعضای این کمیته نیز اعتراض خاصی نداریم.

ˈعصمت الله معاویه ˈ سرکرده ارشد گروه طالبان و رییس شاخه طالبان پنجابی نیز گفت: ما از پیشنهاد نخست وزیر پاکستان که براساس تفکر و منطق اتخاذ شده؛ استقبال می کنیم.

معاویه که فرماندهی شبه نظامیان طالبان در ایالت پنجاب در شرق پاکستان را برعهده دارد، افزود:اگر پیشنهاد آتش بس دولت پاکستان جدی و گام های اساسی دراین خصوص برداشته شود، شبه نظامیان طالبان نیز واکنش مثبتی به آن نشان می دهند.

ˈحمزه ˈ مشاور ویژه ˈملا فضل الله ˈ رهبر تحریک طالبان پاکستان (TTP) نیز ضمن استقبال از پیشنهاد مذاکره دولت اسلام آباد گفت: شورای طالبان نیز قرار است در صورت جدی بودن عزم دولت پاکستان برای ازسرگیری مذاکرات صلح؛ کمیته ای را برای انجام گفت وگو تشکیل دهد.

وی با اشاره به اینکه شورای تحریک طالبان تصمیم نهایی برای انجام آتش بس با دولت پاکستان را اتخاذ می کند افزود: اعضای کمیته صلح توسط اسلام آباد باید قدرت کامل تصمیم گیری را داشته باشند.

امروز نخست وزیر پاکستان با حضور در نشست علنی نمایندگان مجالس سنا و ملی در اسلام آباد گفت: ˈعرفان صدیقیˈ مشاور نخست وزیر، ˈرحیم الله یوسف زییˈ روزنامه نگار برجسته، ˈرستم شاه مهمندˈ سفیر پیشین پاکستان در افغانستان و ˈسرگرد عامرˈ افسر سابق سازمان اطلاعات این کشور از اعضای کمیته صلح برای پیشبرد مذاکره میان دولت و شبه نظامیان تحریک طالبان انتخاب شده اند.

جناح مخالف دولت در مجلس ملی پاکستان نیز از تصمیم و پیشنهاد نواز شریف حمایت و اعلام کرد: احزاب مخالف در راستای اقدامات موثر جهت تامین امنیت و ارتقای صلح در کشور در کنار دولت پاکستان ایستاده است.

آساق ** 1095/1547
کد N89773

وبگردی