آفتاب

انتقاد برخی جمهوری‌خواهان آمریکایی از فاش نشدن جزییات توافق ژنو

انتقاد برخی جمهوری‌خواهان آمریکایی از فاش نشدن جزییات توافق ژنو

قانونگذاران و کارشناسان آمریکایی از کاخ سفید به خاطر خودداری از انتشار علنی متن کامل توافق موقتی با ایران انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ایلینا راس – لتینن ، نماینده‌ی جمهوریخواه کنگره آمریکا روز سه‌شنبه در جلسه‌ی استماع کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا که درباره‌ی توافق هسته‌یی ژنو برگزار شد گفت که حتی اعضای کنگره باید از 7 خوان رستم بگذرند تا بتوانند این توافق را ببینند.

به گزارش روزنامه‌ی واشنگتن فری بیکن راس – لتینن خطاب به هیاتی از کارشناسان هسته‌یی گفت: چرا اعضای کنگره مجبورند به یک مکان کاملا محرومانه که در حاله‌ای از سکوت پوشیده شده است بروند تا بتوانند به این توافق نامه نگاه کنند؟

او این سند محرمانه را بسیار" آگاهی بخش " دانست و از این که دولت باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا ترجیح می‌دهد آن را غل و زنجیر کند، ابراز تاسف کرد.

این عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا با بیان این که " خواندن این سند بسیار آسان است و برای خواندن آن نیازی نیست که یک کارشناس باشید" از سایر اعضای کمیته خواست که این توافق را بررسی کنند.

راس - لتینن گفت: اگر این توافق یک توافق بسیار خوب است و به نفع صلح و دیپلماسی زمان ماست، چرا در خفا نگهداری می‌شود. اگر دولت آمریکا به آن افتخار می‌کند، به عقیده‌ی من باید آن را پررنگ‌تر کند.

گر گوری جونز، کارشناس هسته‌یی از این ابزار نگرانی کرد که دولت آمریکا درک کاملی از توافقی که امضاء کرده نداشته باشد.

این کارشناس مرکز آموزش سیاست منع اشاعه از این که این توافق پنهان نگه داشته شده است ابراز نگرانی کرد و مدعی شد به نظر من دولت (آمریکا) درباره‌ی توافقی مذاکره کرده است که آن را به طور کامل درک نمی‌کند و من نمی‌دانم چطور چنین اتفاقی ممکن است.

تد پو، نماینده جمهوریخواه آمریکایی نیز از کاخ سفید به خاطر پنهان کردن جزییات توافق هسته‌یی با ایران انتقاد کرد و گفت: من از علنی نشد این توافق نگران هستم و نمی‌دانم که چرا هنوز جزییات آن افشا نشده است.

انتهای پیام

کد N89702

وبگردی