آفتاب

بازداشت نخستین متهم آمریکایی با استفاده از پهپاد

بازداشت نخستین متهم آمریکایی با استفاده از پهپاد

ایسنا نوشت:

یک کشاورز آمریکایی که به عنوان نخستین متهم تاریخ این کشور که با کمک یک پهپاد دستگیر شده، گناهکار شناخته و محکوم به مجازات شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، "رودنی بروسارت"، دامپرور و کشاورز آمریکایی به اتهام ارعاب افسران پلیس در سال 2011 به سه سال زندان محکوم شد که دو سال و نیم آن حبس تعلیقی است.

در سال 2011 شش گاو وارد املاک بروسارت در گراندفورکس واقع در ایالت داکوتای شمالی شدند و هنگامی که بروسارت از بازگرداندن آن‌ها به همسایه‌اش خودداری کرد، مساله به پلیس اطلاع داده شد.

16 ساعت پس از آنکه مناقشه همچنان حل و فصل نشده باقی ماند، پلیس یک پهپاد مدل پردیتور را که از وزارت امنیت کشور امانت گرفته بود به کار برد. این پهپاد سریعا محل بروسارت و سه پسرش را در یک ملک بسیار بزرگ شناسایی کرد و به پلیس موقعیت مناسب برای دستگیری را نشان داد.

پنج عضو خانواده دستگیر شدند و بروسارت مدعی شد که هنگام دستگیری با شوکر به او حمله شده است.

وی از بابت دزدیدن گاوها گناهکار شناخته نشد بلکه به سبب به کارگیری اسلحه علیه همسایه‌اش طی این مناقشه گناهکار شناخته شد و مدرک آن نیز فیلم‌های گرفته شده از طریق پهپاد بود.

این پرونده به این دلیل مورد توجه در سطح ملی قرار گرفت که نخستین پرونده‌ای است که طی آن یک پهپاد نقش اساسی تحقیقات و دستگیری و مجازات متهم را داشته است.

52261

کد N89601

وبگردی