آفتاب

جنجال بر سر رابطۀ پسر نتانیاهو با دختر نروژی

جنجال بر سر رابطۀ پسر نتانیاهو با دختر نروژی

احزاب مختلف مذهبی در اسراییل، نتانیاهو را به دلیل رابطۀ پسرش تحت انتقادات سخت قرار داده اند.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، روزنامۀ لوموند در گزارشی به چالش‌های خانوادگی نتانیاهو پرداخته است. در این گزارش آمده است: نتانیاهو همواره تحت انتقادات داخلی به دلیل سیاستهای داخلی و خارجی است و این مسئله تازه ای نیست. اما این بار انتقادات، خانوادۀ نتانیاهو را هدف گرفته است.
اعضای حزب ارتدوکس های افراطی اسراییلی از اینکه پسر نخست وزیر با یک دختر نروژی غیریهودی رابطه دارد، به شدت خشمگین هستند. یائیر نتانیاهو 23 ساله با ساندرا لیکانگر 25 ساله نروژی در ارتباط است. ساندرا در نزدیکی تل آویو مشغول تحصیل است.
یکی از اعضای حزب مذهبی شاس در این باره می گوید: "نتانیاهو به عنوان نخست وزیر باید به ارزشهای دین یهود احترام بگذارد. هر یهودی آرزو دارد برای حفظ ریشه های یهودیت با یک دختر یهودی ازدواج کند. ما در اسراییل دختر زیبا کم نداریم که پسر نخست وزیر با دیگران وارد چنین ارتباطاتی شده است".
حزب راست افراطی لواها نیز از دیگر احزابی است که نسبت به این اقدام نتانیاهو اعتراض کرده است. یکی از اعضای این حزب، این اقدام خانوادۀ نتانیاهو را تخریب نژاد یهودیت عنوان کرده است.
سازمان صهیونیسم جهانی نیز در بیانیه ای اعلام کرده است در صورتی که قرار است رابطه نتانیاهو با این دختر نروژی ادامه داشته باشد، او باید به دین یهودیت درآید.
گفتنی است در سال 1981 نتانیاهو خودش با زن غیریهودی به نام فلور کیتس ازدواج کرده بود که در سال 1984 از او جدا شد.

5252

 

کد N89595

وبگردی