آفتاب

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسئولین اجرایی کشور امروز توسط ضرغام صادقی عضو هیات رییسه مجلس قرائت شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این تذکرات به شرح زیر است:

*عبدی نماینده خرم‌آباد به وزیر امور اقتصادی و دارایی: عدم برخورد مناسب با مدیران خاطی که از بیت‌المال مسلمین استفاده غیرقانونی و شخصی می‌کنند.

*سقایی نماینده استهبان و نیریز به وزیر کشور: با توجه به اینکه در روزهای گذشته بر اثر ضرب و شتم یک جوان از بین رفته و در روز بعد به علت درگیری و تیراندازی کودک خردسالی مجروح شده است لذا از وزیر و فرمانده نیروی انتظامی می‌خواهم سریعا به موضوع رسیدگی و با افرادی که مخل آرامش مردم هستند با قاطعیت برخورد قانونی شود.

*حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر به وزیر نفت: رسیدگی به علل عدم پیشگیری از نشت گاز در یک واحد تجاری و دیگر مشترکین

*طبیب‌زاده نوری نماینده تهران به وزیر صنعت، معدن و تجارت: با وجود مشکلات ارزی چرا به 85 ماشین پورشه مجوز ورود داده می‌شود؟

*ثروتی نماینده بجنورد به وزیر کشور: اجرای قانون و رعایت عدالت در انتصابات مدیران و رفع تبعیض موجود و توجه یکسان در انتصابات فرمانداران.

*حسن‌پور نماینده سیرجان و بردسیر به وزیر ورزش و جوانان: اعزام فوری هیاتی جهت تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام ورزشی حوزه انتخابیه.

*شریعتی نماینده بهبهان به وزیر کشور: نبود امنیت برای اموال مردم شهر بهبهان به صورت سرقت از منازل مردم در شش ماهه گذشته سال جاری.

*قاضی‌پور، محجوب، صادقی، فولادگر، فرهنگی، جهانگیرزاده و آلیا نمایندگان ارومیه، تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، ارومیه و تهران به رییس‌جمهور: تسریع در اجرای قانون استخدامی سه درصد معلولین.

*محبی نماینده سنقز به وزیر صنعت، معدن و تجارت: عدم شمول سبد کالای مواد غذایی به اقشار آسیب‌پذیر همانند بازاریان کم‌درآمد، کارگران فصلی، کشاورزان، دامپروران و روستاییان، همچنین وضع کردن تعرفه صادرات و تولیدات کشاورزی همانند نخود برای پایین آمدن قیمت و همچنین تعطیلی بیش از یازده سال معدن سنگ آهن روستایی در حوزه انتخابیه.

*قاضی‌پور، جهانگیرزاده و محجوب نمایندگان ارومیه و تهران به وزیر آموزش و پرورش: تسریع در اعلام زمان استخدام معلمان شرکتی و پیش دبستانی.

قاضی‌پور، جهانگیرزاده، محجوب و فولادگر نمایندگان ارومیه، تهران و اصفهان به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی: اجرای قانون مصوب در مورد معلمان حق‌التدریسی آموزش فنی و حرفه‌ای.

*چهاردولی نماینده ملایر به وزیر کشور: علت عدم اجرایی شدن دستورالعمل اجرایی فرمانداریهای ویژه و به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: علت عدم تجهیز و راه‌اندازی مجموعه فرهنگی بخش زرند شهرستان ملایر علیرغم چهار سال از ساخت این مجموعه.

*آریایی‌نژاد نماینده ملایر به وزیر صنعت، معدن و تجارت: درخواست نظارت و شفاف‌سازی میزان پرداختی به مباشرین خرید میوه شب عید و میزان سود تولیدکنندگان و واسطه‌ها.

*سلطانی نماینده بروجرد به رییس‌جمهور: نابودی تالاب بین‌المللی گندومان توسط مدیر استانی.

*طاهری، سالک، آشتیانی، موسوی لارگانی، موسوی اصل، احمدی، غضنفرآبادی نمایندگان گرگان، اصفهان، قم، فلاورجان، گرمه، کنگاور و بم به رییس‌جمهور: رعایت آیین‌نامه اجرایی قانون گزینش در بکارگیری مستخدمین رسمی و ثابت که رابطه استخدامی آنان به هر علت قطع شده باشد.

*میرگلوبیات نماینده ساوه و زرندیه به وزیر آموزش و پرورش: تعیین تکلیف استخدامی مربیان پیش دبستانی، مدارس غیردولتی در شهرستان ساوه و زرندیه.

*جعفری و عزیزی نماینده بجنورد و شیروان به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: علت عملی نشدن مصوبه سفر رهبری در خصوص دانشگاه پیام نور استان به رغم تصویب اعتباری مناسب که جبران‌کننده عقب‌افتادگی گذشته است.

*جعفری نماینده بجنورد به وزیر نیرو: عدم تدبیر لازم برای پیشرفت مجتمع آبرسانی از سد شیرین‌دره برای 40 روستا.

*درویش‌پور نماینده ایذه و باغملک به وزیر نیرو: توضیح در خصوص علت تداوم بی‌توجهی به تعهدات در ساخت جاده‌ها و پل‌های منطقه که منجر به حوادث دلخراش سقوط ماشین و مسافرین به دریاچه سد کارون 3 شده است.

*کریمی قدوسی نماینده مشهد به وزیر نفت: نظارت بیشتر در قراردادهای پارس جنوبی و جلوگیری از فعالیت مفسدان و رشوه‌گیری در انعقاد قراردادها و به وزیر ورزش و امور جوانان: نظارت بیشتر بر اماکن ورزشی و جلوگیری از فعالیت باشگاه‌های مختلط بیلیارد.

*بیرانوند نماینده بروجرد به رییس‌جمهور: پیگیری قانون الزام مدیران به ارائه لیست اموال که سال‌هاست معطل مانده و مردم را نگران کرده است.

*فیروزی نماینده نطنز و قمصر به وزیر ورزش و امور جوانان: لزوم تسریع در تکمیل پروژه‌های حوزه انتخابیه.

*حسینی و احمدی لاشکی نمایندگان قائمشهر و نوشهر به وزیر صنعت، معدن و تجارت: بی‌توجهی در امور واگذاری شرکت و رسیدن صنعت نساجی به مرز بحران و به وزیر امور اقتصادی و دارایی: بی‌توجهی در امور واگذاری‌ها و احتمال بروز بحران در نساجی قائمشهر به علت عدم توجه به تعیین تکلیف واگذاری.

*محجوب، احمدی لاشکی و حسینی نمایندگان تهران و نوشهر، قائمشهر به وزیر امور اقتصاد و دارایی: عدم اجرای قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه در مورد ساماندهی موسسات مالی و اعتباری فاقد اعتبار مجوز بانک مرکزی و ایجاد زمینه‌های آشوب در کشور.

*موسوی لارگانی نماینده فلاورجان به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان حوزه انتخابیه با توجه به نیاز منطقه و گذشت حدود بیست سال از آغاز احداث آن.

به وزیر نیرو: تسریع در حل مشکل خشکسالی در استان اصفهان و مدنظر قرار دادن آب‌های کشاورزی استان و جلوگیری از تضییع مجدد حقوق آنان،

به وزیر امور اقتصادی و دارایی: تسریع در پرداخت مجدد تسهیلات ازدواج به جوانان با توجه به عدم پرداخت در یک سال گذشته و اعتراضات مکرر مردم

به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: تسریع در تصویب آغاز به کار دانشکده دولتی در شهرستان فلاورجان با توجه به صدور موافقت اصول اولیه.

*اکبریان و کولیوند نمایندگان کرج به وزیر صنعت، معدن و تجارت: تخصیص سبد کالا به افراد بازنشسته و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی.

*لاهوتی و قربانی نماینده لنگرود و آستانه اشرفیه به رییس‌جمهور: استفاده از برنج ایرانی در سبد کالای مردم.

*چهاردولی،‌ آریایی‌نژاد، سلطانی صبور، خجسته، پورمختار، کارخانه‌ای و مفتح نمایندگان استان همدان به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: اتخاذ روش‌های نامناسب در نصب مسئول پیام نور استان چیست؟

*رحماندوست نماینده تهران به وزیر کشور: علت لغو فروش بلیط‌های یک ساله، چند ماهه و یک ماهه مترو و اتوبوس چیست؟

انتهای پیام

کد N89590

وبگردی