آفتاب
رییس دادگستری آذربایجان شرقی:

حوزه حقوق بشر باید از آلودگی‌های سیاسی مصون باشد

حوزه حقوق بشر باید از آلودگی‌های سیاسی مصون باشد

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: مصون داشتن حوزه حقوق بشر از آلودگی‌های سیاسی، بهترین خدمت به این مجموعه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین مالک اژدر شریفی در جلسه کمیته اجرایی هیئت امنای دفتر منطقه شمال‌غرب کمیسیون حقوق بشر اسلامی با تشکر از دبیرخانه دفتر منطقه 7 به دلیل اجرای مصوبات هیئت امنای کمیسیون، اظهار کرد: خدمت به بشر و انسان‌ها عبادت بوده و طی پنج سال گذشته مجموعه اقدامات بسیار با ارزشی در زمینه تبیین و فرهنگ سازی مبحث حقوق بشر در کمیسیون حقوق بشراسلامی صورت گرفته است که شایسته است این اقدامات دنبال و پیگیری شود.

رئیس هیئت امنای دفتر منطقه شمال‌غرب کمیسیون حقوق بشر اسلامی افزود: کمیسیون حقوق بشر اسلامی باید بر اساس ارزش های ذاتی و معنوی خودش مورد توجه قرار گیرد.

وی از برنامه ها و اقداماتی که در این دفتر در جریان است ابراز خرسندی کرد و گفت: در انتخاب اعضا، نباید به نگاه‌های سیاسی افراد توجهی کرد بلکه باید با نگاه صرفاً حقوقی، صاحبان همه افکار و ایده‌ها که اساس مبانی اسلام و انقلاب را باور دارند در جمع هیئت امنای این دفتر حضور یابند.

در این جلسه وحید کاظم‌زاده دبیر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی نیز از برگزاری پیش نشست همایش ملی تحریم های بین المللی و حقوق بشر در تبریز خبر داد و گفت: همایش « وکالت و حقوق شهروندی» با مشارکت اداره کل ثبت اسناد و کانون وکلا نیز از دیگر برنامه های این دفتر همزمان با روز وکیل در اسفندماه خواهد بود.

وی برگزاری سه نشست مجزا با عناوین مختلف در حوزه پیشگیری از جرم با همکاری معاونت پیشگیری از جرم دادگستری استان و مشارکت در برگزاری همایش سلامت روانی و تحکیم خانواده با همکاری کمیته امداد امام خمینی استان را از دیگر برنامه‌های پیش روی این دفتر عنوان کرد.

کاظم‌زاده خاطرنشان کرد: برنامه بازدید همیاران حقوق بشر از شیرخوارگاه های امید و احسان تبریز و حضور همیاران حقوق بشر در مراسم غبارروبی مزار شهدای انقلاب از جمله برنامه های این دفتر همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام

کد N89497

وبگردی