آفتاب
کوفی‌عنان در دیدار با ولایتی:

تنها راه حل سیاسی مسئله سوریه سیاسی است

تنها راه حل سیاسی مسئله سوریه سیاسی است

افراد متنفذ هم مشهور و هم قدرتمند هستند. اکثراً مانند جناب آقای کوفی عنان در صحنه بین المللی دارای نقش هستند.

رییس‌مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در باره سوریه راه حل نزدیک متصور نیست، تصریح کرد: تنها راه حل ممکن سیاسی است.

به گزارش خبرنگارایلنا، علی اکبر ولایتی در دیدار با گروه متنفذین که ظهر امروز در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، گفت: خیلی خوشحال هستم که هیات متنفذین را ملاقات می‌کنم. افراد متنفذ هم مشهور و هم قدرتمند هستند. اکثراً مانند شما جناب آقای کوفی عنان در صحنه بین المللی دارای نقش هستند.

وی ادامه داد: به خاطر دارم در دوره مدیریت شما در سازمان ملل متحد همکاری‌های خوبی داشتیم؛ و پس از آن هم شما فعال بوده‌اید.

ولایتی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی موسس این مرکز بوده است، خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات استراتژیک ۲۰ سال پیش تاسیس شده است و همه مسائل راهبردی که مستقیم و غیر مستقیم به نظام مربوط می‌شود در اینجا پژوهش می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلح نظام ادامه داد: قبل از من رئیس جمهور روحانی رئیس این مرکز بوده است؛ و بخشهای مختلفی مانند اقتصادی؛ بین المللی فرهنگی و فن‌آوری دارد

در ادامه کوفی عنان گفت: وقتی نلسون ماندلا زنده بود او نیز از اعضای ما بود و با هم فعالیت‌هایی داشتیم در مسائل علنی و خصوصی او همیشه به ما همکاری می‌داد.

عنان ادامه داد: امیدواریم که در این جلسه تحولات منطقه را با هم بحث کنیم ایران در این منطقه فعال است و امیدواریم که تفسیر شما را بشنویم.

رئیس گروه متنفذین تاکید کرد: موارد مختلفی در این منطقه اتفاق افتاده است. از بهار عربی؛ و پس از آن انقلابهای مختلف از تونس سپس مصر؛ لیبی؛ و بقیه کشورهای خاور میانه و آفریقای شمالی و همچنین افغانستان و پاکستان اما مسئله اصلی درسوریه است که در حال اتفاق افتادن است و این مثل آهن ربایی است که افراط گرایان را به خود جذب می‌کند.

دبیر کل سابق سازمان ملل متحد با بیان اینکه در باره سوریه راه حل نزدیک متصور نیست، تصریح کرد: تنها راه حل ممکن سیاسی است.

رئیس گروه متنفذین در ادامه افزود: چند دایره در سوریه وجود دارد اولین دایره بازیگران داخلی سوریه هستند.

کد N89351

وبگردی