آفتاب

استقرار 10 هزار پلیس در بانکوک

استقرار 10 هزار پلیس در بانکوک

دولت تایلند به منظور تضمین انتخابات پارلمانی یکشنبه آتی 10 هزار مامور پلیس را در بانکوک مستقر خواهد کرد؛ انتخاباتی که معترضان متعهد شده‌اند به منظور بخشی از اقداماتشان برای سرنگونی نخست‌وزیر کنونی کشور، آن را مختل کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، با وجود هشدارها مبنی بر اینکه برگزاری انتخابات پارلمانی دوم فوریه(13 بهمن) احتمالا منجر به ناآرامی‌های بیشتر بدون حل اختلافات شدید سیاسی تایلند می‌شود، دولت بانکوک تصمیم گرفت تا این انتخابات را که حزب مخالف قصد تحریم آن را دارد، طبق برنامه قبلی برگزار کند.

چالرم یوبامرانگ، وزیر کار تایلند امروز (چهارشنبه) به خبرنگاران گفت: من از شهروندان بانکوک می‌خواهم تا در انتخابات شرکت کنند. پلیس مراقب وضعیت امنیتی خواهد بود. آنهایی که فکر می‌کنند میایند و باعث تعطیلی پایگاه‌های رای‌گیری می‌شوند باید تجدید نظر کنند چرا که پلیس به آنها اجازه چنین کاری را نمی‌دهد.

معترضان روز یکشنبه در فعالیت بسیاری از پایگاه‌های انتخاباتی برای رای‌گیری مقدماتی مانع ایجاد کردند.

چالرم که مسئول اعلام وضعیت اضطراری هفته گذشته در تایلند است،‌ به خبرنگاران گفت، حدود 10 هزار مامور پلیس روز یکشنبه در بانکوک مستقر خواهند شد تا امنیت پایگاه‌های رای‌گیری پایتخت را تضمین کنند.

اگر چه پیروزی حزب حاکم یینگلاک شیناواترا، نخست‌وزیر تایلند قطعی است اما تعداد کافی از نامزدها قادر نبوده‌اند تا برای تامین حد نصاب در پارلمان جدید پس از انتخابات، ثبت نام کنند.

انتخابات میان دوره‌ای نیز باید برای پر کردن کرسی‌های خالی پس از انتخابات پارلمانی برگزار شود.

حدود 500 تن از معترضان امروز نیز به خیابان‌های بانکوک آمدند.

سوتپ تائوگسوبان، رهبر معترضان ضددولتی تایلند در راهپیمایی امروز حضور نداشت.

انتهای پیام

کد N89300

وبگردی