آفتاب
دبیر شورای عالی امنیت ملی:

مقاومت در برابر تجاوز را نمی‌توان در دایره مذهب محدود كرد

مقاومت در برابر تجاوز را نمی‌توان در دایره مذهب محدود كرد

تداوم بحران و بی‌ثباتی در سوریه که با حمایت و تقویت تروریسم تکفیری در جریان است تهدیدی شکننده برای امنیت و ثبات لبنان به شمار می‌رود.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار طلال ارسلان، رهبر طایفه دروزی ارسلانی و رییس حزب دموکراتیک لبنان که صبح امروز انجام شد، اظهار کرد: مقاومت در برابر تجاوز و زیاده‌خواهی، مفهومی منبعث از سرشت انسان‌های حق‌جو و آزاده است و نمی‌توان آن را در دایره مذهب، قومیت و ملیت محدود کرد.

به گزارش ایلنا، وی در این دیدار با تجلیل از اراده ملی و سیاسی مردم و رهبران لبنان در پیگیری خط مقاومت، افزود: انسجام قابل قبول و پویایی جامعه لبنان حاصل تفکر اصیل مقابله با افراط‌گرایی و اعتدال است.

وی با اشاره به تلاش برخی جریان‌های افراطی که با نام مذهب، به دنبال نا‌امن نمودن جامعه لبنان هستند، گفت: تداوم بحران و بی‌ثباتی در سوریه که با حمایت و تقویت تروریسم تکفیری در جریان است تهدیدی شکننده برای امنیت و ثبات لبنان به شمار می‌رود.

وی جهل و فقدان نگاه راهبردی به تحولات سیاسی و امنیتی از سوی جریان‌های حامی خشونت را علت اصلی شکل‌گیری حفره‌های امنیتی در سطح منطقه عنوان کرد و افزود: شکست‌های پی در پی این جریان در عرصه‌های مختلف و شکل‌گیری تنفر و انزجار بین‌المللی نسبت به آنان باید موجب تغییر رویکردهای سنتی آنان گردد.

طلال ارسلان، رهبر طایفه دروزی ارسلانی نیز در این دیدار ضمن تاکید بر مشترکات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دو کشور، گزارشی از روند تحولات امنیتی لبنان ارایه کرد.

وی با مردود دانستن ارتباط جریان‌های تکفیری به اهل سنت، جریان‌های تروریستی حاضر در سوریه را عوامل بی‌اجر و مزد رژیم صهیونیستی برای ایجاد ناامنی و برادرکشی عنوان کرد و افزود: جامعه لبنان با هدایت رهبران سیاسی آگاه، مقتدر و هوشمند اجازه تحقق اهداف فاجعه‌بار گروه‌های افراطی و تکفیری در این کشور را نخواهد داد.

کد N89203

وبگردی