آفتاب

تکرار ادعاهای بی‌اساس نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران

تکرار ادعاهای بی‌اساس نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که توافق موقتی ژنو بین ایران و گروه 1+5 تنها شش هفته زمانی را که طول می‌کشد تا برنامه هسته‌ای ایران به ادعای وی به بمب برسد، به تعویق خواهد انداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در کنفرانسی در موسسه مطالعات امنیت ملی در تل‌آویو مدعی شد: اگرچه اختلافات داخلی در ایران وجود دارد،‌ شکی وجود ندارد که این دولت به دنبال تسلیحات هسته‌ای و تحقق هدف حذف اسراییل از روی نقشه است.

به گزارش روزنامه تایمز آو اسراییل‌، نتانیاهو با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد: طبق ارزیابی‌های ما این توافق تنها شش هفته ایران را نسبت به موضع قبلی‌اش عقب می‌نشاند.

ایران و گروه 1+5 در ماه نوامبر سال 2013 به توافقی در زمینه برنامه هسته‌ای ایران دست یافتند. این توافق در 20 ماه ژانویه به اجرا در آمد و انتظار می رود دور بعدی مذاکرات با ایران ماه آینده در نیویورک برگزار شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که تنها دارنده تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه محسوب می‌شود در ادامه ادعاهای بی‌اساسش گفت: کل جهان می‌داند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است. ما تنها از توافقی حمایت می‌کنیم که برچیده شدن کامل زیربنا و توانایی های ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای را تضمین کند. ما اجازه نمی‌دهیم ایران به توانایی تولید سلاح هسته ای دست یابد.

انتهای پیام

کد N88940

وبگردی